Stormachtige dagen !

instaweather_20150110_105941[1]

 

Wat een weer is dat niet geweest deze week ! Woensdag stralende zon en zaterdag zag ik voor het eerst de voordelen van kilo’s lichaamsgewicht : ik vloog net niet in het rond.

Na mijn looptrainingen deze week én zwemtraining stond zaterdag een Aktiviawandeling op de agenda. Dat was vorige week ook zo, maar toen heb ik mij verdorie van de wijs laten brengen door wat regen. Slechte keuze ! Daarom dacht ik ’s morgens : no way dat ik thuisblijf ! Dus reed ik met mijn autootje (dat door zijn omvang merkelijk wat wind ving) richting Herselt om er kilometers te stappen in stormweer. Geheel en al gewapend ! 

Het was zalig ! Het deed mij denken aan die loopwedstrijd in Limburg toen we van de brandweer bijna niet mochten vertrekken omdat het niet veilig zou zijn. Toen waren er stukken waarvan ik de indruk had dat ik ter plekke liep omdat de wind me precies altijd weer terugblaasde. Nu zakte ik in de modder en was het inderdaad “bonken tegen de wind”, maar dat was zalig. Een mens is tenslotte geen serreplantje !

Die hevige winden hebben me wat mijn looptrainingen betreft, wel goed liggen. Zo staan op mijn schema’s intervallen maar moet ik eerst redelijk wat ‘inlopen’. Ik zal moeten veranderen van richting, want het inlopen (dat sowieso makkelijker is) gebeurt altijd mét wind en mijn intervallen (waar ik de laatste 20 seconden meestal denk dat ik ga doodvallen en mij moet concentreren op aftellen om niet op te geven) tégen wind. Dubbele uitdaging dus !

Toch zag ik deze week ook de schoonheid van dit alles in. Het was alsof wat zich in mijn hoofd en hart afspeelde (een slechte week !) ook vertaald werd in de natuur : tegenwind, obstakels, en niet opgeven maar gewoon doordoen.

Ik laat me niet (meer) van de wijs brengen. Just do it !

 

Plaats een reactie