Rapport 2014

Een van de leuke dingen op het eind van het jaar is optellen hoever ik zou geraken mocht ik al mijn kilometersporten bij elkaar tellen.

Hip hip hoera, ik ben al een goed stuk in Spanje en kan in Alginet zelfs nog een flinke wandeling doen, want er staan maar liefst 1760 kilometers op mijn teller !

sportafstand

 

Vorig jaar waren er dat 1243 kilometer, toen zat ik zo ergens bij de grens Frankrijk-Spanje. Het lopen is behoorlijk minder geworden ten voordele van het zwemmen (ongeveer x 4 !), het fietsen (ongeveer x 3) en het wandelen x 1,25 (maar minder dan in 2012, wat me verwondert).

Per dag heb ik zo’n  39 minuten (cardio-) gesport, wat neerkomt om een dikke minuut per dag meer. Op een jaar maakt dat zo’n 7 uur sporten meer.

Omdat ik sport voor het plezier en variatie belangrijk is, maakt het voor mij niet zoveel uit welke activiteiten het zijn. In heel dit overzicht gaat het trouwens enkel en alleen over de cardio sporten van laag (wandelen) naar hoog (lopen) en bij sommige is meer kracht nodig dan bij andere (zwemmen, MTB).

Mijn eerste eenvoudige doel voor volgend jaar wordt dan ook gewoon 1 minuut per dag meer sporten. Natuurlijk dit zijn gemiddelden en ik sport niet alle dagen. 1 minuut per dag = trouwens al meteen 7 minuten per week meer = 6 uur per jaar meer.

En wat zijn jullie doelstellingen ?

 

6 gedachten over “Rapport 2014

  1. Pingback: Sporten in 2015 - sportdoelstelling 2016 - De Wereld van Kaat

  2. Pingback: 40 minuten sporten per dag was het voornemen … | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  3. Pingback: sportdoelstelling 2015 : gemiddeld 40 minuten per dag sporten

  4. Pingback: Wildernisdropping

  5. @ Caro : schoon voornemen ! Bij mij is het zwemmen ‘in vlagen’, er zijn maanden waar ik veel zwem en dan weer niet. Ik zou het gewoon moeten plannen en niet al te veel van ‘goesting’ moeten laten afhangen. Het is bij zwemmen als bij lopen, ik moet gewoon ‘buiten’ geraken (en ja, een open zwembad vinden). Maar eenmaal in het water ben ik zelfs veel enthousiaster dan bij het lopen !

  6. Viermaal per week zwemmen in plaats van driemaal. Half december ben ik gestart met die extra zwembeurt per week en het lukt nog altijd. Vandaag blijven alle zwembaden in de wijde omgeving helaas dicht, waardoor het deze week waarschijlijk niet zal lukken.

Plaats een reactie