Licht in de duisternis

Winter en dus ook : korte dagen. Winter en dus ook : lopen in het donker !

Aanvankelijk droeg ik enkel een fluo-vestje, maar als het echt donker is lijkt me dat toch niet veilig genoeg. Daarom zocht ik naar iets dat veiliger zou zijn.

Decathon bleek een nieuw product te hebben, zijnde dit :

Ik vond het concept heel goed, omdat ik ook al met een tikka gelopen heb op mijn hoofd, maar soms schuurt dat en dan spant dat weer teveel en blijft het een gedoe.

Ik kon het Decathonproduct online niet bestellen wegens uitgeput, maar de idee bleef wel : dat moet goed zijn ! Anderzijds had ik wel heel erg mijn twijfels over het gewicht. Als je de achterkant bekijkt, dan zie je dat dat nogal een zwaar ding is, niet soepel en bij het bewegen gaat dat behoorlijk op en neer. Concept goed (de manier van dragen) maar uitvoering onvoldoende.

Gelukkig vond ik uiteindelijk dit :

Super licht met vooraan 3 zeer heldere witte lichtjes en achteraan 3 helderen rode lichtjes.

licht in de duisternis 2

(Een foto van jezelf nemen voor de spiegel (en in het donker) is helaas niet echt duidelijk.)

Het grote voordeel is dat het superlicht is en dat je het eigenlijk niet voelt. Het weegt ook bijna niets en het hindert bij geen enkele beweging. Als veiligheidslicht kan het zeker tellen. Het verlicht voldoende om mijn Garmin te zien (ik hoef dan de backlightknop niet te zoeken) en het licht de verkeersborden op. De lichtjes zijn wel horizontaal gericht, prima voor tegenliggend verkeer, maar niet echt voldoende om de weg te zien, daar moet ik nog een oplossing voor vinden, want in dit herfstweer durft er ook wel eens gebladerte, takken en nog van dat op de weg te liggen.

Het ledlichtvest van Nathan  kocht ik bij Adventure voor 49,95 euro, maar de Futurshop doet daar al een stukje vanaf (42,95 euro) waardoor de prijs wel dicht bij het voorstel van Decathlon (39,95) gaat liggen. Voor die 3 euro verschil zou ik absoluut voor het vest van Nathan gaan – voor het lichtgewicht en omdat hij zo lekker zit !

2 gedachten over “Licht in de duisternis

  1. Pingback: week in beelden - snapshot diary - week 49 - De Wereld van Kaat

  2. Pingback: De week in beelden | De wereld van Kaat

Plaats een reactie