The first mile is a lie

De laatste trainingen heb ik best wel wat moed uit bovenstaand citaat gehaald. Want het is koud geworden. En soms nat (op de wegen althans). De schone herfstbladen zijn een papje geworden en wind schuurt langs mijn wangen. Kouddddd !

“The first mile is a lie”  want iedere keer ik begin trekt dat op niets. Bewijze hiervan mijn hartslag.

First Mile

 

Je kan er niet naast zien, zie eens hoe hoog die hartslag is de eerste kilometer ! En het is alsof hij plots ‘valt’ na die eerste kilometer. Een beetje verder staat mijn eerste interval en die haalt niet eens de hoogte van de eerste kilometer !

Daarna is die hartslag trouwens nog gezakt, waardoor interval 2 nog lager uitviel dan de eerste.

Dus als ik nog eens denk dat ik er niets van bak wanneer ik begin te lopen zal ik toch nog eens die waarheid als een koe herhalen : the first mile is a lie, met andere woorden : doorlopen, het wordt makkelijker !

6 thoughts on “The first mile is a lie

  1. ik heb dat dus ook altijd voor dat mijn hartslag in het begin niet klopt (meestal te hoog). Na een tijdje zakt hij dan inderdaad ineens.

    Ik maak hem nochtans elke keer nat als ik hem aandoe.

    Eerst dacht ik dat het aan mijn garmin lag, maar als ik dezelfde band gebruik en via mijn gsm meet, heeft hij ook een te hoog signaal. Benieuwd of de tomtom ingebouwde hartslagmeter dat fenomeen ook vertoont.

  2. zoals ik al aanhaalde op je Facebook profiel, is het volgens mij te wijten aan het feit dat je hartslagband op dat moment nog niet nat genoeg is. Na een tijdje begin je te zweten en heeft de band beter contact. ik heb het ook al menige keren voorgehad😉

Geef een reactie

