de klok tikt

Het is kwart voor acht wanneer ik dit schrijf en dit betekent dat we 3 uur ver zijn van het afsluiten van de Nike+ Challenge. Ik heb een bijzonder zware dag achter de rug en vraag me af of lopen nog ‘moet’ of zinvol is. Wij, vrouwen, staan dit moment 150 kilometer voor op de mannen. Het ziet er naar uit dat Bruno zijn laatste loop al ‘geuploaded’ heeft : een kleine 10 km. Natuurlijk is het mogelijk dat er nog wat mensen kilometers ‘gespaard’ hebben en die gehouden hebben om nu net voor middernacht up te loaden. Ik  heb daar niet aan gedacht. Ik heb dus niets meer achter de hand.
Kunnen de mannen ons nog inhalen ? Het zou sterk zijn, maar zondag stonden ze een dikke 170 kilometer achter, wat betekent dat ze toch nog altijd ‘bij benen’.

Sinds de mannen meelopen ben ik behoorlijk meer gaan lopen. Eerst liep ik gewoon ‘een beetje meer’, maar toen ik de kracht van Bruno  zag ben ik veel meer gaan lopen, het maakt dus wel degelijk iets uit als je met iemand loopt dan wel tegen iemand.

Die dames – enigszins willekeurig gekozen via hun blog – waren/zijn fantastisch. Ik heb Jess voor het eerst ontmoet op een wedstrijd in Lier (de dag dat de Challenge begon) maar de andere dames heb ik nog niet gezien. Ik hoop dat het niet zo blijft. Als alles goed loopt zullen we elkaar wel eens in levende lijve zien, misschien liefst zelfs op een relaxed tempo lopend !

Voor Lies wil ik graag eens supporteren. Dat is ons loopbeest (no offence !). Die madam doet dingen waar ik niet eens van droom maar waar ik wel mijn hoed voor afneem. Chic zeg ! Voor mijn aanvoelen heb ik best veel gelopen voor deze Challenge en mijn bewondering voor al die webloggers die voor de marathon trainen is weer maar eens gegroeid. Die doen dat veel langer en met veel langere afstanden. Chapeau af ! Ik denk spontaan aan Edith, Julie, Ruthje, Wendy, Katrien
Natuurlijk gaan mijn (bewonderende) gedachten ook naar de mannen en mijn coach, maar ik denk dat het voor vrouwen toch altijd iets moeilijker is. Misschien is dat een vooroordeel ?

Hoe dan ook, dit alles doet mij voor jullie diep buigen. Respect !

4 gedachten over “de klok tikt

  1. Kaat, geef jezelf ook maar een dikke schouderklop hoor, je hebt dat prachtig gedaan! Je bent een kanjer, moest jij ooit in je kopje krijgen om een marathon te lopen dan zou je daar zeker in slagen!
    Groetjes

Plaats een reactie