Dwars door Mechelen

Ergens begin augustus heb ik er weer een serieus gedacht van gemaakt. Minimaal 3 keer lopen per week en een schema voor Dwars door Hasselt, de 10 km. Ik koos voor een schema van Garmin zelf en opteerde voor ‘Lopen op hartslag’. Tien kilometer in Hasselt ergens in oktober, dan zou 5 km in Mechelen, zo’n 3 weken voor Hasselt, ook wel lukken. Goed plan dus : methode en doel !

Maar omdat ik eigenlijk nooit gestopt was met lopen (gewoon niet meer zoveel) en al zeker niet met sporten (dat in de zomervakantie altijd piekt in volume), was het eigenlijk geen probleem om snel weer aan 5 km te zitten. Nog lang voor Mechelen in zicht was liep ik die weer zonder veel inspanning, zij het niet al te snel, maar daar wil ik mij geen zorgen in maken.

Omdat ik ook bewust met tijd wil omgaan was de rekensom al gauw gemaakt : naar Mechelen gaan zou mij een halve dag kosten. De weg naar Mechelen (45 minuten, enkele rit,  in het beste geval) parkeren, inschrijven, wachten op de start (je moet toch ook een beetje op voorhand zijn) en dan ook weer terug van Mechelen Centrum naar de parking aan de rand van de stad, enzovoort. Mechelen als wedstrijd is oké, zeker de 5 km is gevariëerd (ik liep er zowel de 5 als de 10 verschillende keren), maar deze morgen – met een stralende zon – besloot ik dat het Dwars door Rillaar zou worden. Vertrokken vanaf mijn huisdeur,  meer gelopen dan de 5 km, douche en al, het heeft mij alles samen 1 uur gekost.

En laat ik maar meteen zeggen : Rillaar is ook schoon én ik had er alle wegen voor mezelf, hélemaal ! En supporters waren er ook !

Plaats genoeg voor mij !

Plaats genoeg voor mij !

 

Trouwe supporters !

Trouwe supporters !

 

One thought on “Dwars door Mechelen

Geef een reactie

