Ik kreeg een cijfer van mijn Garmin 620

De Garmin 620 geeft cijfertjes en wel véél cijfertjes. In alle eerlijkheid, wellicht teveel cijfertjes voor een matig sporter als ik.

 

Da’s een foto van de Garminsite zelf, en ’t is niet dat je er automatisch een VO2 max van 46 mee krijgt, wishfull thinking, ja !

Maar goed, na mijn training van vandaag (nog altijd braaf op hartslag, en ik kan nu echt al LOPEN onder de 129 bmp !) gaf hij mij nog eens een VO2max getal. Misschien doet hij dat altijd, maar ik kijk er niet altijd naar. Ik sla gewoon de training op (gaat niet automatisch bij de 620, je moet dat bevestigen) en kijk niet naar de volgende schermpjes.

Maar goed, vandaag zei hij, behalve dat mijn rusttijd 15 uur was – dat is zeer geruststellend, ik zal mij dus zeker nog niet overdoen ! – dat mijn VO2 max 38 was.

Vergeleken met de vorige keer dat ik er echt kijks naar had (9 juni) ga ik van

oranje (redelijk) naar groen (goed) en van 36 naar 38. 

Geen idee of dat allemaal zo schoon klopt die cijfers, maar ik kan mij anderzijds wel voorstellen dat je op basis van snelheid, hartslag en afstand toch conditie en progressie in conditie kan meten. Aanvankelijk kon ik bv. niet lopen met een hartslag onder de 129.  Ik zat minimaal aan 135.  Hoe dan ook, ik vind het best motiverend.

Nog een nieuw item bij de 620 is de zogenaamde raceprognose. Zo vertelde mijn Garmin doodleuk dat ik een 5 km wedstrijd aan 27 minuten en een lap zou moeten kunnen. Huh ? Ik ? Onder het half uur ? En wanneer dan wel ? Onder welke voorwaarden ? Want dat zegt die Garmin natuurlijk niet, ik kan er jammer genoeg niet mee praten.

Hoe dan ook, ik doe gewoon verder, ‘voor ’t amusement’ en zonder echte plannen. Ik volg momenteel een schema van Garmin zelf op hartslag en ben content dat zij er ook crosstraining in opnemen. Ik ben nooit monogaam geweest wat lopen betreft. Ik hou minstens zoveel van zwemmen. En fietsen, eu MTB ! En wandelen ! Tussendoor doe ik zelfs al eens een stepclass – wellicht geen zicht, maar soms heb ik daar ronduit goesting in.

5 thoughts on “Ik kreeg een cijfer van mijn Garmin 620

  1. Pingback: Cijfers motiveren | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  2. Leuk hé al die cijfertjes. Bij mij stond ie onlangs op 40, maar ja toe ging het fout met die voet en liep ik niet zoveel. En toen zakte het weer naar 38. Gelukkig staat ie nu weer op 39. Zal dus echt wel iets van waar zijn hoor van die cijfertjes. En die 27 minuten: meewind en bergaf moet dat wel lukken toch?😉

Geef een reactie

