Fietsen in Normandië

Het lief is niet zo sportief als ik, wat betekent dat hij al eens een halve dag wil lezen. Prima, dan kan ik de fiets op ! 

Gewapend met de fietsGPS stippelde ik een route uit. Op gewone wegen (de klassieke D-wegen of departementswegen) is nauwelijks een fietspad te bekennen. Normandië is niet zo druk, maar toch, als je gewoon recratief wil fietsen zijn die wegen af te raden. Gelukkig hebben ze toch enkele lange stukken echte ‘fietswegen’ en kon ik mijn weg grotendeels uitstippelen langs deze wegen. 

Het fietsje was weer het Decathlonplooifietsje. Het is letterlijk mijn kleinste zusje in mijn fietsenfamilie en het kan natuurlijk niet wat mijn MTB of racefiets kan. Maar het is wél een trouw veulen. Dikkere bandjes zodat je niet bang hoeft te zijn op geaccidenteerde paden (die hier ook zijn) en met net genoeg versnellingen om de heuvels op te gaan. Uiteindelijk heb ik al heel wat kilometers met dat ding gedaan en het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Voor recreatieve tochtjes waarbij je vooral wil genieten van alles wat je ziet, ideaal ! 

SAM_1376

Vaux-sur-Aure

SAM_1382

 

Geef een reactie

