Dancing in the pool

oftewel wat een beetje muziek kan doen.

Ik vertrok vandaag, bijna gewoontegetrouw op weekdagen sedert de vakantie begonnen is, richting zwembad. Kwestie van een eerste workout te hebben van het hele lijf. Alleen spijtig dat het zwembad pas open is om 11.30 uur ! Maar goed, dat geeft mij een goed excuus om daarvoor nog de huishoudelijke taken in orde te maken.

Een van de voorbije dagen had ik weer eens de zwemMP3 (gekregen als tester voor Decathlon) in mijn handen en dacht : goed moment om dat nog eens uit te testen. MP3-speler opgeladen en zwembad in. Na een kilometertje (mijn gebruikelijke warming up van de dag) vond ik de muziek zo goed dat ik er nog een kilometer bij gedaan heb. En ware het niet dat ik nog ergens anders moest zijn, ik lag er nu misschien nog : innerlijk meezingend in het water.

 

Ik was toch weer blij verrast van de kwaliteit. Ten eerste hoor ik het muziek goed. Natuurlijk, je kan dat niet vergelijken met een kwaliteitsMP3speler, gewoon al omwille van het feit dat je binnen het water en rond je oren veel lawaai ‘maakt’ (luchtbellen !) en dat je je hoofd en nek continu beweegt. Maar toch ging dat heel goed. De oortjes bleven prima zitten (met zwemmuts uiteraard, maar in mijn geval eentje uit stof, niet zo eentje dat heel erg spant) en de MP3-speler bleef ook netjes zitten. Omdat ik toch alle tijd had heb ik uitgetest of er verschil was tussen crawl (vrije slag), schoolslag, rugcrawl of vlinderslag en nee, ’t was allemaal hetzelfde. (Behalve dat ik na 1 lengte vlinderslag ongeveer dood was). 

De MP3 speler kan ook je lengtes tellen en maar omdat dit nogal een spontane opwelling was van mij heb ik dat niet geactiveerd. Ik zal het nog eens moeten opzoeken hoe dat gaat. Of gewoon de timer gebruiken : na x-aantal minuten valt je muziek uit en is je training voorbij. Kan wel handig zijn als ik weer onder de werkuren (of liever tussen de werkuren, ga zwemmen.). Hoe dan ook, ik ben weer helemaal zen en enthousiast.

 

4 thoughts on “Dancing in the pool

  1. Goede review! Ik kan me voorstellen dat je met muziek op zo een een kilometer doorzwemt! Handig dat je er ook lengtes mee kunt tellen en een timer in kunt stellen, in zo’n geval wel handig;) Ik ben erg benieuwd naar het geluid onder water, ik wil hem zeker eens testen!

  2. Pingback: verliefd op zwemmen (en de rest) | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  3. Beetje rare vraag misschien, maar komt er dan ook water in je oren of sluiten die oortjes je gehoorgang goed af? Ik draag normaal oordoppen om te zwemmen omdat ik geen water in mijn oren wil. Ik heb ooit een heel erge oorontsteking opgelopen bij het zwemmen.

    • Nee, er komt geen water in op voorwaarde dat je een badmuts draagt. Ik had onlangs geen badmuts aan en dan komt er wel water in. De badmuts verhindert het water natuurlijk niet, maar het zorgt ervoor dat de oortjes beter blijven zitten. Het zijn oortjes met die ook je oorschelp volgen. Helemaal geen rare vraag trouwens, want ALS er water in komt (zoals toen ik de badmuts niet aanhad) dan is de kwaliteit van de muziek ook maar niets…

Geef een reactie

