Hersteltijd : no excuses !

Hersteltijd

Geen excuses meer, morgen kan ik al opnieuw trainen. De Garmin 620 rekent het netjes voor mij uit.

Ondertussen train ik nog altijd op hartslag en wel alleen op hartslag. De vorderingen gaan in stijgende lijn, absoluut geen snel stijgende lijn, maar toch. Ook hier ondersteunt de Garmin 620. Hij rekent je trainingseffect uit en ook je algemene conditie. Maar ik zie het natuurlijk ook zelf aan de combinatie van tijd/hartslag/snelheid.

Een groot voordeel van trainen op hartslag – voor mij zeker zeer belangrijk – is dat ik mij eigenlijk nooit overdoe, wat meteen betekent dat ik inderdaad de dag erop opnieuw kan trainen. Dus no excuses, morgen opnieuw !

One thought on “Hersteltijd : no excuses !

  1. Ja, lopen op hartslag is inderdaad beter, als het kan. Bij mij schommelt de hartslag nogal. Als ik bijvoorbeeld de nacht heb dan slaap ik maar een uur of drie per dag waardoor het hart zo al veel harder moet werken en het voor mij onmogelijk is om in de juiste zones te lopen waarbij het nog ergens op lopen gaat lijken. Daarom doe ik als ik goed uitgerust ben een test (zo om de 4 weken) waarbij mijn hartslagzones aan tempo’s gelinkt worden. Ik gebruik dan die tempo’s om me op te richten🙂 Dit doe ik nu twee maanden en dat werkt best goed.

Geef een reactie

