De Garmin 800 uitproberen

Dit was mijn eerste tocht die ik via een gedownload GPX-bestand maakte. De route staat uitgebreid beschreven op de site van Reisroutes.be, je kan er de toeristische informatie via een PDF-bestandje downloaden en zo ook het GPX-bestand.

Een GPX-bestand inladen via MapSource leek me niet onmiddellijk te lukken dus schakelde ik over naar BaseCamp. Hier lukte het wel. Aanvankelijk zag ik op mijn GPS maar een klein kaartje en een blauw pijltje navigeren over de weg en leek het alsof ik meer naar de GPS zou moeten zien dan wel genieten van het landschap. Na het wijzigen van enkele instellingen kreeg ik echter mooi de te rijden route op vol scherm te zien en was het makkelijk om zo de route te volgen.

Ik vind de route zelf niet zo’n aanrader : leuk maar het kan zeker beter en mooier. Geen idee of de maker van de route van de streek is, wat voor mij het geval is en dan ken je natuurlijk al heel wat (mooie) wegen.

Hier nog een kort filmpje

 

20140412 Route rond Aarschot

 

One thought on “De Garmin 800 uitproberen

  1. ook al tijdje van plan om een 800 te kopen, is wat makkelijker als je een wegenkaart op je scherm hebt ipv enkel een lijntje zoals nu op m’n Garmin Forerunner.🙂

    mooie kwalitieit van de video overigens, wat gebruik je daarvoor? gopro?

Geef een reactie

