Rustig aan ! Sneller ! *biep biep*

Wie zijn trainingschema met Garmin afwerkt kent dit zeker. Dat gepiep dat je rustiger aan moet lopen of juist sneller. Ik werd er deze week bijna gek van. Maar dat lag niet aan Garmin, maar wel aan dié trainingsvorm die ik niet onder de knie krijg, zijnde korte wisselloop.

Kort in de zin van 3 minuten snel (wedstrijdtempo) en 2 minuten “dribbelen”, wat naar verluidt zoiets betekent als traag joggen. Ik had vandaag zo’n training en dat ging van geen kanten. Moest ik traag lopen liep ik te snel en mocht het dan snel, dan liep ik … weeral te snel.

Ik vind er ook niets aan, aan zo’n training. Vooral niet omdat 3 minuten en 2 minuten te weinig zijn. Ik moet in mijn tempo geraken en blijkbaar kan ik dat (nog) niet in 2 à 3 minuten. Ik ben sowieso een dieseltje.

Vandaag moest ik dit 10 keer herhalen, genoeg voor 50 minuten looptraining dus, en ik beken onmiddellijk dat er ook wel wat fout zal zijn aan mijn tempo als ik zeg dat ik het wedstrijdtempo ook 50 minuten aan een stuk kan lopen, en dat dat zelfs makkelijker is dan altijd dat wisselen van tempo. Dat wisselen zelf, daar is mijn hele lichaam door in de war. Tel daarbij dat ik ook nog eens een slecht tijdsbesef is en ik vind die Garmin een regelrechte tiran. Dan voel ik mij een marionetje, alsof iemand naar hartenlust de ene na de andere knop indrukt.

Het enige positieve was het landschap, ik loop ‘helemaal ergens anders‘, deze week, ten zuiden van de autosnelweg, die een beetje een psychologische grens is gezien er maar één brug is om erover te geraken.

Het leverde alvast mooie plaatjes op tijdens het ‘dribbelen’ !

Jammer van de datumstempel, ’t was een oud toestelletje dat ik snel meegenomen heb.

Image

Image

Image

Geef een reactie

