Looptoerisme

Op vrijdagochtend vertrok ik richting West-Vlaanderen. Ik had mijn fitnesskleren bij, want dankzij mijn abonnement mag ik in alle fitnesscentra van de keten, dus ook meer dan 100 km verder weg, wat wel een meevaller is.

Eenmaal ‘in de Vlaanders’ was ik onder de indruk van het zonnetje dat scheen en ook wel het prachtige landschap waar ik logeerde.  Gelukkig had ik ook ‘winterloopkleren’ bij. Zuslief woont langs het parcours (denk ik toch) van de AlproLeiemarathon, en ik wou wel een stukje van die marathon lopen.

Zalig was dat, zo’n nieuw stuk verkennen. Puur genieten langs de Leie.

Wat een voordelen toch aan zo’n hobby ! Het is de streek ontdekken op geheel andere manier en ondertussen fijn sporten. Via het lopen kom je op paden waar je met de auto niet komt en heb je tijd genoeg om je ogen goed de kost te geven. Omdat het sneller gaat dan wandelen kan je zonder al te veel tijd al onmiddellijk heel wat kilometertjes doen.

En o zo zalig dat gevoel van ‘zomaar lopen’ en ‘we zien wel waar we uitkomen’ !


Schuilhuisje. Gelukkig had ik het niet nodig, maar toch fijn !

 


Ik kwam vanuit het westen en liep zo de brug over en dan terug naar het oosten om langs de Leie te lopen. Richting noorden is lopen via het kanaal. Daar is het merkelijk minder fijn om te lopen wegens de industrie. Langs de Leie is het puur natuur.

Een van de volgende keren wil ik het Vlasserspad lopen, zo’n dikke 8 km ! En er zijn nog tal van wandelingen (te lopen) en fietstochten !
West-Vlaanderen here I come ! 

2 thoughts on “Looptoerisme

Geef een reactie

