kwestie van organisatie : het sportpakket !

Sedert september gaat het sporten mij gemakkelijk af. Dat komt, omdat ik een heel slecht uurrooster heb om te werken, met ‘grote’ gaten tussendoor…
Dus waarom niet van een nadeel een voordeel maken  ? Zoals sporten tussen de lessen door ?

Ik merk dat het alvast goed ‘werkt’. Net zoals mijn werk gepland is is nu ook bijna 80 procent van mijn sporten “gepland” op een vast moment.
Het betekent evenwel dat ik buiten mijn gewone omgeving sport en dat heeft ook wel voordelen. Variatie in landschap ! En als het te erg wordt is er altijd de toevlucht naar Jims fitness, waar je, overdag héél goedkoop sporten kan.

Toch vraagt het wat meer organisatie. Zo maak ik vanaf dit jaar niet enkel lunchpakketen maar ook ‘sportpakketten’ met dit voordeel dat ik de sportpakketten in het weekend maak voor de rest van de week.

Het principe is simpel : in een zakje steek ik de sportkleren klaar voor één training, samen met het nodige ondergoed, handdoeken, kousen etc. Ik heb zo’n zakjes om te zwemmen, om binnen te sporten en om buiten te sporten. Alles zit al bij elkaar. ’s Morgens moet ik gewoon het juiste zakje in mijn sporttas steken. Ik hoef dus geen kousen meer te zoeken of een handdoek, of ondergoed en de kans dat ik iets vergeet is zo goed als nihil.

’s avonds gaan de gebruikte kleren gewoon de wasmand in en ligt er sowieso al een ‘sportpakket’ voor de volgende dag.

De pakketten maak ik als ik de gewassen was ‘sorteer’ en ik doe het meteen voor een hele week ver. Het is ook tijdens het weekend dat ik kijk of de trainingen uitkomen met de gegeven tijd. Op donderdag heb ik bv. meer tijd, dus mogelijks moet de duurtraining naar die dag verschoven worden of omgekeerd.

Zo goed georganiseerd heb ik natuurlijk geen enkel excuus meer om niet te sporten !

sportpakketje

One thought on “kwestie van organisatie : het sportpakket !

  1. Een goede organisatie is alles! En op die manier heb je geen excuus om niet te gaan sporten. Ik ga in mijn middagpauze zwemmen. Bij mij is het niet zo ingewikkeld, maar toch: zwempak, zwembril, oordoppen, badmuts, grote handdoek, kleine handdoek, zwemabonnement, 2 euro voor het kastje, Daarbovenop sleep ik nog mee in mijn fietstassen: boterhammen voor na het zwemmen, fruit, yoghurt, ‘nette’ kleren voor op mijn werk, reserveschoenen voor als het regent. En dan zeggen ze dat ik zo zwaar geladen ben als ik op mijn werk toekom. Maar het fijne gevoel dat ik aan het zwemmen overhoud, maakt alles goed.

Geef een reactie

