wanneer komt het goed weer ?

Trainen is ook plannen, want een mens heeft (spijtig !?) genoeg meer te doen dan enkel te sporten !

En dan nog ! Ten huize Kaat is er sportconcurrentie ! Ten eerste met badminton (toch iets helemaal anders, maar je kan er knap moe van worden en omgekeerd ben je niet meer zo fris voor een wedstrijd na een looptraining) en ten tweede …. het lief.

Nee, het lief is geen sporttak op zich, maar als het lief in beweging wil komen… dan kan ik niet anders dan enthousiast zijn.

 

Met een lief dat als  favoriete sport ‘schaken’ heeft en bij alle andere sporten beweert dat ‘rust’ het belangrijkste in een sportschema is, is een uitnodiging tot ‘bewegingssport’ een niet te missen event.

Maar het lief plant niet. Vraag ik een paar keer ‘heb je plannen voor het weekend’, dan is het antwoord steevast ‘dingetjes’ waarmee hij meestal wat gerommel op zijn bureau bedoelt. Of schaken. Tegen een virtueel iemand dan nog wel !

En plots wou hij zondagmiddag toch gaan wandelen. Met Aktivia. En ware dit niet juist het moment dat mijn looptraining gepland was !

Niks aan te doen dus : eerst een tweetal uur wandelen in regen en wind om dan drijfnat thuis te komen en …. de loopkleren aan te doen om vervolgens aan een looptraining te beginnen. Tja, terug op de loopband, spijtig genoeg. Maar na 2 uur regen had ik het wel gehad. Gelukkig voelde ik me na het uurtje lopen herboren alsof het weer mij niets kon doen. Spijtig genoeg is daar niets van waar, want mijn hele wezen snak naar een flink pak zon. Hoge temperaturen hoeven niet, maar wel licht en zon ! Zodat er ook lange fietstochten kunnen gemaakt worden waarbij ik mij helemaal laat gaan in afstand en tussendoor zalig van een terrasje geniet. Half mei ! Come on ! Als dit nog lang duurt weten we niet meer wat ‘goed weer’ betekent !

20130512polaroid

Geef een reactie

