Beat the winter

Ik kan toch echt niet de enige sporter zijn behoorlijk begint te balen van dit weer ? En ach, nu komt mijn ware aard pas echt naar boven : ik loop al die kilometertjes nog op de loopband. Nee nee niet goed, een watje ben ik, maar hé, een paar dagen geleden was er nog smeltende sneeuw ! En het vriest verdorie nog ! Echte lopers trekken zich daar natuurlijk niets van aan, die trotseren alle weersomstandigheden en geven geen kick, maar  ik heb me nog nooit een echte loper genoemd ! Bij deze trouwens weer bewezen !

Ik loop al jaren iedere winter op de loopband en dat is nog nooit echt nadelig geweest. Tegen dat het ‘seizoen’ begon liep ik al weer buiten en was de overgang schoon gemaakt. Als ik naar de voorgaande jaren kijk, dan begon ik steevast begin maart of zelfs midden februari al buiten te lopen. Jaar na jaar, winter binnen, vanaf de eerste lente buiten. Maar zeg zelf, die eerste lente, dat wordt straks meteen zomer !
Maar goed, roeien met de riemen die ik heb, met een beetje geluk loop ik één dezer dagen wél buiten, want als ik moet wachten … is het straks wéér winter. Dus zal ik mij maar dik induffelen. Nog iets dat fout loopt in de planning : de fietstochten. Ook die beginnen traditiegetrouw in maart. Dan lonkt alles om op de fiets te springen en hup de wijde wereld in. Ook daar is nog niets van in huis gekomen. Maar ook hier geef ik mij gewonnen. Gewapend met een bivakmuts onder mijn fietshelm zal ik toch maar een teentje buiten zetten. Het moet er een keer van komen.

Wat wandelen betreft heb ik mij gelukkig nog niet laten ontmoedigen. Werd er gisteren iets meer dan 10 km op de loopband gelopen (binnen en ik wen alvast aan die geweldig hoge temperaturen, ha !), dan werden er vandaag 10 km gewandeld in heel heuvelachtig gebied, kwestie van de beentjes ook gewoon te maken hellingen allerhande. Ik mocht het temperatuurverschil wel voelen, want de gevoelstemperatuur lag onder nul ! De tocht die ik maakte was trouwens meer een trailwandeling dan iets anders, kruipen, opletten dat ik niet weggleed in de modder …

Vakantie en het plan is om iedere dag (meer dan gewoonlijk)  te sporten, liefst ook buiten. En of die winter nu huiswaarts keert of niet, ik vrees dat ik er mij bij neerleggen zal of liever juist niet : ik ga mij niet gewonnen geven en zal, gewapend in wintersportkleren, tonen dat ik écht wel buiten durf te komen !

polaroid

3 thoughts on “Beat the winter

  1. Bij het fietsen zijn het vooral die teentjes die het hard te verduren krijgen. Met een muts, sjaal en twee paar handschoenen slaag ik erin om me grotendeels warm te houden, maar die voeten blijven ijsblokken.

    • Ik had er nog niet eens aan gedacht ! Ik heb wel zo’n ‘overkousjes’ maar nog nooit geprobeerd. En mijn wielerschoenen, plaats om twee paar sokken is er wellicht niet ! Ai !

Geef een reactie

