Lopen in Health City Oostende

 

Toen ik het hotel voor mijn verblijf in Oostende koos zag ik bij eentje ‘gratis toegang tot fitness buiten het hotel’ staan. Omdat het hotel toch al mijn goedkeuring kreeg was dit echt het duwtje dat mij over de streep trok. Ik weet immers dat ik sowieso niet buiten ga lopen, als ik dat thuis al niet doe, ga ik dat ook niet aan zee doen, hoe mooi het hier ook is. Ik vroeg me wel af wat voor fitness dat wel zou zijn en of ze het zouden menen.

Het begon al goed, bij het inchecken (in het hotel) werd niets gezegd over de fitness. Maar toen ik het vroeg, wat het één en al enthousiasme : ik kon gedurende mijn hele verblijf gebruik maken van Health City in Oostende, op eenvoudig vertoon van mijn cardkey van ’t hotel.

Deze morgen was het barkoud en regende het zo hard dat ik het niet onmiddellijk zag zitten om lange wandelingen langs het strand te maken. De musea die op mijn lijstje stonden waren allemaal kleine musea dus zou ik toch lang buiten zijn.

De gastvrouw van het hotel vertelde me dat het drie tramhaltes ver van het hotel was, maar op de tram gaan om vervolgens te sporten leek me te overdreven. Toch had ik dat misschien wel beter gedaan, want het lag hier aan de kust spiegelglad. Mijn tocht naar Health City was regelrecht een evenwichtsoefening om overeind te blijven. Ik gleed meermaals uit en werd soms gewoon ‘glijdend’ een stukje ver geblazen door de sterke wind.

Bij Health City werd ik heel goed ontvangen. Gewoon het tonen van mijn hotelpasje was genoeg, ik hoefde géén gegevens in de vullen (om veel te veel reclame te krijgen) en ik mocht overal gebruik van maken (sauna, zonnebank, stoombad (?), groepslessen, gratis drank etc.). Er werd géén reclamepraatje gemaakt en dat kon ik waarderen. Tip aan de fitnesscentra : goede waar prijst zichzelf aan (prijs, kwaliteit, communicatie) !

De zaal was vrij groot en de toestellen stonden niet, zoals ik in Health City Brussel (aan de Rogiers denk ik) tegen elkaar. Dus er was zeker gevoel van ruimte en dat kan ik wel waarderen, evenals de grote vensters waardoor het daglicht vol spel kreeg (ik heb dat al bij een paar fitnesscentra gemist !). Van de toestellen kan ik niet veel zeggen. Het was er groot en er waren er vele, ik liep op een loopband van Technogym, iets wat je in wel meer fitnesscentra vindt en waar ik toch goede ervaringen mee heb. Er waren ook vrij veel groepslessen en daaruit bleek al zeker dat ik helemaal niet meer mee ben, want ik kende er geen enkele van ! Een cyclingklas was er ook, en er stond zelfs een afspraak voor “4 uur spinning aan een stuk” op het bord.

De omkleedruimtes waren ruim en netjes, daar viel niets op aan te merken. Ik raakte even aan de praat met een dame die daar een persoonlijke coach heeft (wordt goed gepromoot) en ze zei dat het al bij al een heel dure aangelegenheid was, maar ik weet niet of ze het gewoon over Health City had of de persoonlijke begeleiding.

Hoe dan ook, voor mij was dit zeer leuk en als ik nog eens naar Oostende kom (zeker in de winter) zou ik misschien wel opnieuw voor dit hotel kiezen omwille van die optie. In de voormiddag was er gewoon niets te doen buiten, een beetje regen houdt me echt niet tegen maar dit was bakken vol en de voetpaden lagen supergevaarlijk.

Mijn training duurde 10 minuten langer dan normaal … dat heeft nog te maken met de tweede nog niet publieke uitdaging en ik zal toch een tandje moeten bijzetten als ik het wil halen ! Gelukkig was het ergste weer na de training over. Ik ben langs de zeedijk terug naar het centrum gegaan en tussendoor nog een museumpje gedaan op de zeedijk.

Daarna heb ik toch nog een flinke lange wandeling gedaan. Er was nog altijd regen en sterke wind, maar dan kon mij niet deren. Ik had het niet koud en was goed opgewarmd door de training én genoot van de woeste golven en de zalige zeelucht.

Zalig, zo’n mini-vakantie. Zalig, de zee. Het leert me dat ik sneller richting zee zou moeten gaan, want zelfs de 2.40 uur durende treinrit vond ik best ontspannend. De zee is een beetje thuiskomen. Als westvlaming zeker !

En wie van Oostende of omstreken is : er loopt een Valentijnsactie in Health City  waardoor je gratis aan een groepsles naar keuze mag deelnemen ! (Nu ben ik nog reclame aan het maken ook !). Om het evenwicht te bewaren misschien ook eens bij Julie te raden gaan !

4 thoughts on “Lopen in Health City Oostende

  1. Fijn dat je een goede ervaring had bij Health City. Ik denk dat er grote verschillen zijn tussen de vestigingen van Health City. Bovendien doen ze écht veel moeite om leden aan te trekken (dus ook: reclame maken via hotelgasten) maar eens je lid bent begint de miserie…. Enfin, je hebt toch lekker genoten en dat is wat telt!

  2. je hebt duidelijk genoten van je health city loopje en toch gecombineerd met een wandeling buiten, goed bezig kaat

    maar het is ook een aanrader om eens langsheen de kustlijn te lopen hoor, zelfs in weer en wind, eens lekker uitwaaien heet dat 😉

Geef een reactie

