Ik ben geslaagd !

Daarnet het rapportje van Garmin opgehaald. Ben ik ‘er door’ voor deze maand ? Een voldoende betekent  voor mij een gemiddelde van 30 minuten sporten per dag. Echt veel is dat niet, maar het is wel haalbare kaart, gezond en meer mag altijd, daarvoor kijk ik vooral uit naar beter weer waar ik weer uren op de koersfiets/MTB kan zitten.

972 minuten werd er gesport deze maand, gezien ik wat stil lag omwille van de Deacathlonblessure vind ik het nog een wonder dat ik ‘er door’ ben : 31:35 minuten gemiddeld gesport per dag. Hip hip hoera !

Drie sporten ‘steken’ met kop boven de andere : Lopen, badminton en yoga. (Mispak u vooral niet aan dat laatste !). Van zwemmen is niets in huis gekomen en dat vind ik best jammer. Dat had voornamelijk te maken met vergaderingen over de middag, nog één weekje (vergaderen) en dat moet voorbij zijn.

Het leeuwendeel van sporten is binnen gedaan, misschien is het ijdele hoop, maar de lente kan toch niet meer veraf zijn ?

Tevreden om het cijfer, ja, maar toch zou ik liever méér doen, ik heb het gevoel dat ik nog niet helemaal in het juiste ritme zit. Wat het lopen betreft heb ik nog altijd geen doel voor ogen, ’t zou niet slecht zijn mocht ik me ergens een idee vormen. De ‘vage’ ideeën liggen momenteel in april en mei, dat is nog iets te ver.

Tegenwoordig loop ik bijna altijd een ‘halve piramide’ wat snelheid betreft, geen idee of dat efficiënt is. Ergens ‘weet’ ik dat ik intervaltrainingen zou moeten inlassen, maar ik heb schrik voor blessures (misschien onterecht) en ik krijg meestal ook ‘de drive’ niet met zo’n trainingen, want dan loop je wel even heel hard (puffen !) en dan weer traag waardoor ik niet in mijn ritme geraak. Met de halve piramide loop ik elke kilometer ‘iets’ sneller, om de laatste 2 kilometers toch behoorlijk hard te gaan. In mijn hoofd zit de idee om na een maand mijn begintempo (van de piramide) ietsje te verhogen, waardoor natuurlijk de laatste kilometers ook ietsje hoger zijn. Is dat een goed idee ?
Iemand ervaring met (halve) piramidetrainingen ? Voor mij zorgt het wel voor wat uitdaging en in zekere zin is het ook een prima opwarming, al doe ik nog een aparte opwarming voorop.

Zo blijf ik bezig en voelt het voor mij toch een beetje als uitdaging aan. Tips zijn altijd welkom !

 

PS : deze maand wel het record Decathlonbezoek : 4 keer !

One thought on “Ik ben geslaagd !

  1. Haha, proficiat Kaat. Wie had dat ooit gedacht dat lopen tot de hoofdsporten zou behoren en zwemmen zelfs niet vermeld wordt? Moet ik me zorgen beginnen maken over je? En de yoga-hint is toegekomen, ik maak er werk van.

Geef een reactie

