uitdagingen zijn gevaarlijk

Het doel van de uitdagingen wat om de eentonigheid te doorbreken en uit de comfortzone te stappen. Kwestie van eens iets anders te doen, grenzen te verleggen enzovoort.

Zo volgde ik yogales. Zo probeerde ik eens een nieuwe sport uit. En zo ook de uitdagingen ‘combineer 2 trainingen na elkaar’.

De focus lag op : ” we gaan dat eens doen” maar wat zie ik ? De uitdaging is ‘normaal’ geworden. Na één les yoga was ik verkocht en ik zette deze elke dag op mijn agenda. Niets uitzonderlijks meer aan. Na één training bij de badmintonclub vond ik het zo leuk dat ik me meteen inschreef voor de rest van het jaar.
En dan die twee trainingen op woensdag… Wanneer je nieuwe dingen doet en die ook nog eens wekelijks in je agenda wil proppen moet er natuurlijk georganiseerd worden. De druk op de agenda wordt groter.

Dus zie ik mezelf genoodzaakt om sowieso twee trainingen te doen op woensdag. Ik kan het niet over mijn hart krijgen om de looptraining te laten vallen. Op woensdag werk ik thuis en kan ik meer schuiven met mijn tijd en ik loop niet graag in een ‘zeer benepen tijd’, ik wil graag ontspannen zijn als ik loop en niet moeten zien naar een kwartier meer of minder, wil er volop van genieten en zeker al niet het gevoel hebben dat ik ‘mij moet haasten’. (*)

Dus de uitdagingen worden langzaamaan comfortzone. Nee, ze zijn het nog niet, drie weken op dit tempo is nog niet ‘ingesleten’, maar straks worden ze het wel.

En dan kan ik mezelf weer uitdagen, om weer een stapje verder te gaan.

(*) er is trouwens een ‘bijkomende’ uitdaging, sedert 2013 heb ik mijn minimale traingsafstand/trainingsduur (naargelang de sport die ik beoefen is afstand/tijd belangrijker)  verlegd.

3 thoughts on “uitdagingen zijn gevaarlijk

Geef een reactie

