Wielemie

Tussen alle nieuwjaarscadeautjes zat ook een boek van Marieke Vervoort, beter gekend onder de naam Wielemie.

Het boek leest een beetje als een sportblog en mijn conclusie is dan ook dat Marieke voor alles een sportvrouw is. Trainen door weer en wind, overwinningen en ontgoochelingen, opstaan en weer doorgaan.

Echt goed vond ik het boek niet, het gaat meer over wedstrijden dan over haar persoonlijk getuigenis, maar sommige mensen zullen dat wellicht juist beter vinden. Misschien is het niet eerlijk om zomaar te vergelijken met de boeken van Marc Herremans, maar toch vind ik die stukken beter, sommige fragmenten zetten me daar echt aan tot nadenken, in zijn boeken staat veel meer levensvisie en -filosofie, wat nog niet betekent dat ik alles als zoete koek slik.

Ondertussen zag ik dat ze er al een nieuw boek in de rekken ligt, maar ik ben niet geneigd het te lezen.

Marieke heeft ook een blog – die een beetje hetzelfde is als het boek.

One thought on “Wielemie

Geef een reactie

