Nieuw jaar, nieuwe (loop-)schoenen !

omdat een beeld meer zegt dan woorden :

20130104_121212

 

In solden, en ja in Decathlon (99 euro ipv 125 euro). Voor de eerste keer Adidas voor mij en ook voor de eerste keer geen traditionele ‘witte’. Het roze, daar lijk je niet van uit te kunnen de laatste tijd, ’t is precies rozeloopmode !

In Decathlon lag nu ook een voetanalysemat die je loopstijl scande en daar werd nog eens bevestigd wat ik al wist : neutrale voet. Je moest er ook je gewicht en aantal kilometers per  week invoegen zodat ik denk dat er wel rekening gehouden wordt met demping/gewicht ook. Ik wil er sowieso met een sterke demping. Het stomme is wel dat ik juist tijdens deze scan (zonder schoenen, op kousevoeten) een spier voelde verrekken en echt, dat deed géén deugd ! Ik voel het vandaag – dag nadien – nog altijd, maar hoop het met een weekje niet lopen (daar gaan de plannen) kan oplossen. Maar als ik er vollen bak mee loop riskeer ik misschien ergere dingen, en dat terwijl ik juist in een ‘loopflow’ zit.

hoe zwaar is een trail ? 

Behalve loopschoenen heb ik ook nog trailschoenen gekocht. Ook zwarte, die waren in supersolden. Ik wil dat wel eens proberen hier in het Demerlandschap in de bossen en heuvels die mijn dorp hier rijk zijn. Ik zag dat Ooivo een trail had van 6 km en dat zou best leuk zijn, maar hoeveel moet je daar voor rekenen in ‘gewoon lopen’ ? Ongeveer het dubbele ? Ik bedoel, in inspanning ? Het lijkt me alvast leuk, zoiets, fijn dat er trouwens korte afstanden bestaan !

Met de ‘uitdagingen’ zit het trouwens ook nog altijd goed, ik heb echt nog leuke plannen voor 2013 ! Maar daarover later meer !

5 thoughts on “Nieuw jaar, nieuwe (loop-)schoenen !

  1. Pingback: Na de dip, de hit ! | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  2. Pingback: De Decathlonblessure | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  3. Proficiat met je nieuwe schoenen! Ik ben vanmiddag ook net ene nieuw paar gaan kopen, mijn trouwe Ascis. Voor trail loop ik op Saucony. Veel loopplezier met je nieuwe sloefkes. Zoals Peter zegt, een trail is anders. Je zal vooral langer doen over een zelfde afstand, het parcours is enerzijds moeilijker want je jmoet goed kijken waar je jevoeten zet, maar anderzijds zorgt het lagere tempo dan wel weer voor meer rust. Anders dus. Doen, die trail!

  4. een trail is anders: als er steile beklimmingen inzitten dan wandel je deze en wordt een beklimming op die manier zelfs een rustpunt, op de overige stukken ligt de nadruk zeker niet op snelheid maken maar ligt de nadruk op gewoon genieten van de mooie omgeving, .

    Samengevat: een trail is niet zwaarder dan een wegloop, maar anders. 🙂

Geef een reactie

