Opnieuw vanaf nul ?

Ik had de post over verkoudheid en lopen (sporten) nog maar geschreven of ik had het zitten. De Neck Check was overduidelijk, alle viezigheid zat onder de nek, of liever in de longen. Lelijke slijmen die vast zaten, koorts brachten en op smerige wijze hun weg naar buiten vonden. De trap nemen was precies al een serieuze training.

Ik was heel braaf en deed 3 dagen het hoofdnoodzakelijke : gaan werken en voor de rest warme drankjes, vitamines en op tijd gaan slapen. Dat zou het wel doen. Dacht ik. Nee dus. Nog een paar daagjes, ook niet.

Tijdens die dagen heb ik dikwijls zin gehad om te sporten, maar met koorts en een lichaam vol koortswerende medicatie leek me dat niet wijs. Vorig jaar heb ik trouwens op deze wijze een longontsteking opgelopen, door te blijven sporten.

Eén uitzondering : het tarzanparcours op ons werk : het hangen aan touwen, lopen over ladders, klimmen enzovoort. Ik kon er niet aan weerstaan. Resultaat : zweten van de koorts en vol blauwe plekken, al is dat laatste niet zo erg.

Ziek zijn is allesbehalve leuk. 14 dagen loop ik daar nu al mee rond en eindelijk, héél eindelijk lijkt het aan de beterhand te zijn. Net als vele sporters wellicht vraag ik mij af hoeveel conditie ik nog ga hebben , of ik überhaupt nog kan lopen, of het niet allemaal van nul begint.

 

 

4 thoughts on “Opnieuw vanaf nul ?

  1. nog veel beterschap!! En het zal heus wel meevallen met je conditie. ik was in februari 2 weken doodziek, en na twee weekjes rustig herbeginnen liep ik niet veel later een PR op de 10 mijl…gewoon niks forceren en goed naar je lichaam luisteren (maar dat doe jij sowieso, dus have faith!).

  2. Ai Kaat, wat jammer dat je ziek bent en dat het al zo lang aansleept. Je hebt echter wel het beste gedaan wat je kon doen; uitzieken en wachten met sporten tot je beter bent. Ervaring leert me dat je eerste looptochtje misschien wat moeilijk zal gaan, maar je zal zeker niet al je loopconditie kwijt zijn en het komt heel snel terug. Van “nul” is zeker geen sprake. Veel beterschap.

  3. Ik ben er voorlopig van gespaard gebleven .. maar ik zal maar niet te hard roepen !!! Verzorg je goed en dan kan je er weer volop invliegen .. een “restart” zal voor jou niet nodig zijn .. gewoon de draad terug oppikken. Ik stel mijn restart alle dagen uit, maar zal toch eens moeten beginnen. Rust goed uit.

Geef een reactie

