Sinterklaas is een sportieve man

Nog één nachtje slapen en de lieve man komt op bezoek ! Geen idee of we dit jaar wel braaf geweest zijn, wél een idee van wat er in zijn zak mag zitten !

Sinterklaas, de Kerst- en Nieuwjaarsperiode, het is traditioneel de periode waarin er iets extra’s mag en de voorbije jaren is dat al altijd iets extra’s geweest dat met sport te maken heeft. Welke sporter kwijlt immers niet bij dit of dat gadget ? Of wil net dat ietsje meer dan gewoon loopkledij en een paar schoenen. Want geef toe, dat zijn de basics, er is nog zoveel moois dat het sporten aangenamer kan maken !

Dit jaar heb ik niet onmiddellijk een echt gadget op het oog, inspiratie mag altijd, maar wel iets dat met mijn Challenge 2013 te maken heeft. Nl. : nieuwe groepssporten uitproberen. Naast Sportoase in Leuven (op nog geen kilometer van mijn werk) is er nu ook een Sportoase Ter Heide in Rotselaar (op zon 12 km van thuis, niet superdichtbij, maar toch). Het grote voordeel echter is dat de beurtenkaarten in beide complexen gelden, en dat is voor mij zo’n beetje de doorslaggevende reden om er eentje te vragen aan de Sint. Plus dat de Sint nog korting krijgt deze maand ook, als dat niet meegenomen is.

Omdat ik zelf over een fitness beschik is zo’n beurtenkaart ideaal, 12 beurten voor 75 euro, dat zal de Sint wel oké vinden hoop ik. Het aanbod van de groepslessen is ook gevarieerd en vooral : er zit ook aquarobics in, iets wat ik graag doe en een flinke spiertraining is.

 

Dit wordt dus – als ik tenminste braaf genoeg geweest ben – mijn Sinterklaascadeau.
Maar eerst moet die Sint wel nog in Rotselaar geraken, want momenteel valt de sneeuw hier met volle bakken naar omlaag !

En wat staat op jullie lijstje ? Ik heb nog een kerstcadeau te gaan !

4 thoughts on “Sinterklaas is een sportieve man

  1. Pingback: Waag u eens aan yoga, nog nooit gedaan ! | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  2. Pingback: 13 voor 2013 | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  3. Ik denk dat de Sint dat een heel leuk cadeau gaat vinden. Ik zou er in ieder geval blij mee zijn, zo samen sporten in groep (ubound, zumba, spinning…) geeft toch telkens een boost.

Geef een reactie

