Modderbadje

Het was zo’n zalig herfstweer vandaag dat ik toch nog eens buiten ben gaan sporten. De temperaturen waren mild genoeg (8°) en zon scheen uitnodigend. De natuur tijdens de herfst is trouwens een en al pracht, het zou zonde zijn om dat aan mij voorbij te laten gaan.

Na lang twijfelen – MTB of lopen – koos ik voor de MTB, ik kan dan wel lopen op een loopbaan, de MTB-ervaring kan ik ‘binnen’ niet echt evenaren, als is binnenlopen natuurlijk ook niet hetzelfde als buiten lopen !

Ik nam terug een verkort stuk van mijn favoriete parcours langsheen de Demer maar had niet verwacht dat er zoveel plassen zouden zijn. Had het de laatste dagen dan echt zoveel geregend ? Plassen is één ding, maar gecombineerd met aarde wordt dat natuurlijk modder, véél modder. Dus werd het ‘racen’, ‘ploeteren’ en héél erg ‘bemodderd’ worden, want ik heb nog altijd geen spatbord, iets wat ik dringen, héél dringend moet kopen.

Dat ik onervaren ben in het moutainbiken mocht vandaag toch weer blijken. Na zo’n kilometer was ik er al in geslaagd om een rem vast te zetten tegen het wiel. Ik denk dat dat eigen fout is, of rem ik gewoon te snel ? Te hard ? Dus werd het moeilijk fietsen met één schurende rem.
Hoe verder ik reed hoe slechter het rijden begon te gaan, het was alsof de hele fiets schuurde met van alles en nog wat en dat was natuurlijk de modder die overal tussengekropen was, ook tussen de andere remblokjes. Ik moest altijd maar harder duwen tot ook de tweede rem het liet afweten.

Vanaf dan heb ik heel kalmpjes gereden. Er is nogal wat bochtwerk daar aan de Demer én putten en ik wou niet in de Demer landen om er een duatlon (fiets-zwem) van te maken. Laat dat maar voor de zomer.

Thuisgekomen kreeg de fiets een goede douche, en raakte één rem weer volledig op z’n plaats, maar de andere bleef klemmen, die moet dus naar de fietsendokter !
Toch hou ik een goed gevoel over aan de rit. Omdat ik niet meer voluit kon fietsen heb ik dan maar fotootjes genomen en langzaam gefietst en genoten van zoveel natuurschoon. Er waren plaatsen bij waar ik niets hoorde dat op aanwezigheid van menselijke activiteit duidde en dat vond ik heerlijk.
Een immense schoonheid en stilte, weeral een voordeel van buiten trainen !

Deze kreeg een deugddoende douche !

4 thoughts on “Modderbadje

  1. Pingback: Kom eens uit uit comfortzone | Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  2. Mooie foto’s Kaat, lijkt me een prachtige omgeving om in te fietsen. Als je tenminste een douche hebt nadien 🙂 Vind het wel grappig hoe je , als je moet kiezen tussen lopen en iets anders, vrijwel altijd voor het andere kiest 😉 Maar je kan het wel goed uitleggen LOL

Geef een reactie

