Met muziek het water in (test 1)

Vandaag trok ik naar mijn favoriete zwembad om de Nabaiji MP3 speler (Decathlon) uit te testen. Ik was het water nog niet in en één van de redders kwam naar me toe en zei ‘hé, daarnet was er nog iemand met zo’n ding’, het wordt dus veelvuldig getest !

  • Grootste risico  : de oortjes ! Zouden ze blijven zitten ? Ik heb immers een slechte ervaring met de Speedo Aquabeat, ook al een MP3 speler om mee te zwemmen. Die oortjes zijn evenwel ‘gewone’ oortjes, er zijn geen dragers langs de oorschelp. Die vielen er continu uit, zodat ik het ding misschien twee keer gebruikt heb. Met de oortjes van de Nabaiji MP3 ging het hier feilloos. Ik heb vele lengtes gezwommen en ze veranderden niet van positie. Voor ik in het zwembad ging heb ik wel enige tijd ‘geprutst’ om ze goed te krijgen, je moet de oortjes echt in je oor ‘duwen’, zodat er geen water meer tussen de oortjes kan en de je ooringang. Omdat niet ieder oor hetzelfde is, zijn er verschillende soorten types ‘mini-oortjes’ bijgeleverd. Bij mij lukte het met de standaardoortjes. Ik gaf de oortjes dus een behoorlijke duw richting oor en deed vervolgens mijn badmuts half over mijn oren, wat volgens mij ook bijdraagt tot het vastzitten van de oortjes. De badmuts ging evenwel niet over de gehooringang.
  • Bediening : ik ben niet zo snel in het bedienen van allerlei elektronisch spul, maar hier gaat het gebruik vrij intuïtief. Weerom een voordeel op de Speedo Aquabeat is het display, zo weet je tenminste wat je aan het doen bent en in welk menu je zit.
  • Het geluid viel tegen en daar keek ik toch even van op. Ondanks het feit dat ik het op maximaal geluid had gezet hoorde ik het toch niet zo goed. (En nee, er scheelt niets met mijn gehoor !). Voor het eerst merkte ik dat de luchtbellen die ik in het water maak (door uit te blazen) toch flink wat lawaai maken.
  • Het tellen van de lengtes. Een eerste minpuntje is wel dat de maximale in te stellen afstand 1500 meter is. Dat is echt niet lang, zeker niet omdat je zo’n MP3 speler juist wil gebruiken om lange trainingen wat minder saai te maken. Voor deze test zette ik de te zwemmen afstand op 500 meter (met badlengte van 25 meter). Voor alle zekerheid telde ik evenwel zelf mee. Als alles goed ging zou de muziek moeten stoppen bij aanvang van mijn laatste lengte (lengte nummer 20) maar dat gebeurde al bij de 12de. Na 300 meter had ik zogezegd 500 meter gezwommen. Toch geef ik het apparaat hier nog het voordeel van de twijfel, ik ben immers een paar keer gestopt om het geluid harder te zetten en mijn bril aan te passen. Ik zal het de volgende keer nog eens uittesten.
  • Vervolgens zette ik de training op tijdsduur. Hier valt niets op aan te merken, wat ik ook al had verwacht. Ik zette de training op 20 minuten en de muziek viel inderdaad stil na 20 minuten.
  • Bevestiging : je schuift de MP3 speler gewoon onder het riempje van je zwembrilletje. Ik ben ‘m nooit kwijt geraakt en ’t is ook supermakkelijk om het ding gewoon onder dat riempje te steken. Ik had evenwel vervolgens veel problemen met mijn zwembril zelf, maar dat komt wellicht omdat ik die riempjes slecht had afgesteld. (Je hoofd wordt als het ware groter).

Mijn eerste algemene indruk is : gebruiksvriendelijk en als MP3 speler zonder problemen te gebruiken voor wie wil zwemmen met muziek. Het zou een gigantisch surplus zijn mocht het tellen van de lengtes echt werken, maar zoals gezegd, dit wordt nog eens uitgetest.

 

4 thoughts on “Met muziek het water in (test 1)

  1. Wat een uitvinding! Ik ga nu 2-3 maal per week zwemmen maar moet echt moeite doen om mezelf ondertussen te entertainen. Misschien dat dit dan wel een oplossing voor me is. Lengtes tellen doe ik toch niet, ik tel in tijd, niet in afstand (toch voor het zwemmen). benieuwd naar je tweede test. Bedankt Kaat!

Geef een reactie

