vaste schouder en nek

Vorig jaar, in november, zei mijn arts in de fysische geneeskunde bij de laatste van een heel aantal sessies, ‘tot volgend jaar rond deze tijd’.
Hij keek naar zijn computerscherm en zei ‘ik zie je nu al een aantal jaren iedere keer rond deze tijd, met dezelfde klachten’. 
Ik had er zelf niet bij stilgestaan, maar hij had gelijk. Zijn behandeling bestaat steevast uit het inspuiten van een andere stof in de spieren. Echte informatie over die stof geeft hij mij niet, behalve de referentie dat hij het gebruikt bij klanten-topsporters en dat het no way cortisone is.

Het is nog niet eens oktober en het zit er al weer aan te komen. Mijn nek begint behoorlijk vast te zitten en ik herinner me dat hij zei dat de duizeligheid   daarmee te maken had. Niet weer toch ?

Ik hou het nog even vol en probeer ondertussen soelaas te vinden met onderstaande oefeningen.

2 thoughts on “vaste schouder en nek

  1. Kan die dokter van je je niet enkele suggesties geven, oefeningen of tips voor je houding zodat je misschien niet elk jaar hoeft terug te keren? Vervelend als het zo steeds terugkomt denk ik zo. Ik wens je alvast snel wat beterschap met je nek en schouders.

Geef een reactie

