Een week freestylen

Ik ben al twee weken bezig met ‘het nieuwe plan‘ en ik voel dat het hier en daar moet worden bijgesteld.
De hoofddoelstellingen zijn gelukkig gehaald : plezier, goesting en variatie. Alleen de planning loopt nog wat in het honderd en de variatie is nog niet evenwichtig genoeg naar mijn zin.

Dit is een kort overzicht

  • maandag heb ik gelopen. Op maandag heb ik een zware lesdag en na een korte rust (nodig !) heb ik deugd aan even flink ‘gas geven’.
  • dinsdag werd het MTB en daarna nog een bezoekje aan de fitness (crosstrainer)
  • woensdag werd het opnieuw lopen
  • donderdag bracht ik door in de fitness waar ik voornamelijk gefietst heb
  • vrijdag… ben ’s avonds in slaap gevallen
  • zaterdag nam ik deel aan een Aktiviawandeling
  • vandaag, zondag deed ik dat nog eens, zo’n Aktiviawandeling !

Wat ik vooral mis :

  • zwemmen en dat is niet toevallig. Het zwembad van Sportoase in Leuven is zo’n 6 weken dicht en is op amper een kleine kilometer van mijn werk. Ideaal om voor het werk of tijdens een middagpauze te doen op maandag of vrijdag, want dan ben ik vrij van 11 tot 13. Een alternatief is ergens anders zwemmen op woensdag.
  • een duurloop : die zou in het weekend moeten staan en zo liefst toch aan 3 keer lopen komen
  • krachttraining 

Wat ik wil behouden

  • indien mogelijk toch één Aktivia-wandeling per week. Ik ben absoluut geen wintertype maar ben wel graag buiten. Zo’n wandeling is genieten van de natuur. Ik wéét dat ik ’s winters veel meer binnen zal trainen dan buiten, dus dit zou een goede deal zijn. Of het alternatief van een duurloop buiten ?
    Over de weldaad van wandelen kan je hier verder lezen.

Planning

Ik heb deze week alles ‘naar de zin van het moment’ gedaan. Op zich is daar niet veel mis mee, omdat het mij vooral om het ‘sporten’ te doen is en ik sowieso zal variëren aangezien ik dit mij ’t beste ligt. Maar wat tijd betreft moet ik echt plannen. Om 10 uur aan een wandeling van 15 km beginnen in de hoop van om 12.30 u al weer thuis te staan (wandeling én autorit) is niet echt realistisch.

Resultaat

Deze week is er een net geen 6 uur  (5 u 52:43) gesport ! Gemiddeld kom ik aan 50 minuten sport per dag. Deze score is alvast meer dan oké.
De laatste loodjes wogen evenwel zwaar, ik vrees dat er al allerlei ‘beestjes’ ronddwalen die slechte bedoelingen hebben en dat eentje mijn lijf al gevonden heeft.

4 thoughts on “Een week freestylen

  1. Pingback: onderschatte work-out « Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  2. Jouw score is meer dan ok Kaat, je bent goed bezig, vooral omdat tussen de regels door blijkt dat je er vooral plezier in hebt. Ik denk dat de gemiddelde Belg nog aan geen 5u sport per maand komt! Jouw programma van de vrijdag klinkt wel speciaal, dat moet je me eens leren 😉

Geef een reactie

