waar is de goesting ?

Man man, ik kan dan wel aan ‘onderhoudslopen’ doen, bedroevend is het toch wel een beetje :

De naakte waarheid van van vorige maand :

  1. Lopen (pijnlijk !) : 64,38 km
  2. Wandelen : 81,14 km
  3. Zwemmen : 3 km

Mocht mijn sport ‘wandelen’ zijn, dan was ik best tevreden, dat is toch een gemiddelde van rond de 20 km per week ! Nog beter zou zijn mocht zelfs maar de helft daarvan loopkilometers zijn. Maar goed, conditioneel zit ik toch wel ‘ergens’, want bij de lopen zaten loopjes van 10 km.

Ik betrap mezelf op contradicties en vage excuses. Het weer bijvoorbeeld. Ik had hier bijna geschreven ‘door het weer loop ik minder’. Maar hoe verklaar ik dan al die wandelkilometers, die in tijd veel langer duren dan lopen in de regen ? En waarom vind ik wandelen in de regen geen probleem (er bestaat zoiets als regenkledij) en vind ik dat dan toch een probleem voor het lopen ? Vage excuses dus.

Ik ben op zoek naar hoop ! Naar goesting ! Naar motivatie !
En ergens roept Eindhoven dan wel : halve marathon. Opnieuw. Waarom niet ?

Hoop !

Zo schreef ik naar een bijzijnde loopclub of ik daar iets kon doen. Damn, ze lopen daar aan 10 km per uur. Nu schrijft de dame van de club dat ik daar perfect zal in passen, ook al schreef ik netjes dat ik maar rond de 9,5 km per uur loop ! En is dat wel betrouwbaar, als zij schrijven 10 km per uur ? Maken ze er dan niet gauw 10,5 van, of 11 ? Hoe dan ook, ik denk dat ik alle moed ga verzamelen en toch eens mee zal trainen. Misschien kan dat ook al helpen voor de motivatie.

Ik moet mijn draai weer vinden. Hoop ! Motivatie ! Mij inschrijven voor Eindhoven !

Advertenties

8 thoughts on “waar is de goesting ?

  1. he kaat, ik wil je nog wel een sterug zien op een triathlon, bij mij is het ook een mindere periode geweest, maar nu mijn eerste triathlon erop zit , heb ik de smaak weer te pakken, en eindhoven zeker doen he

  2. Je doet het heel goed, beter dan ik. En wandelen is zoals lopen, alleen trager. Je beweegt wel he ;-). Het lopen in groep kan heel nuttig zijn en soms ga je je extra moeten inspannen, andere keren gaat het vlotjes. Halve Marathon in Eindhoven moet je zeker doen !!!

  3. als ik wat minder loop zet ik het ook altijd op wandelen.

    Wat betreft dat meelopen in die jogging club zal dat wel lukken hoor, zelfs al lopen ze iets sneller dan je normale tempo, in een groep word je automatisch meegezogen en kan je een stuk sneller!

  4. Wat minder lopen door …, kleine achteruitgang van conditie. Terug opbouwen, niet gemakkelijk. Het is een kwestie van efkes in die zuren appel te bijten. Het zal wel beteren. En moet het weer van de laatste maanden is het niet gemakkelijk. Maar in groep lopen is wel een motivator. Er is wel altijd iemand die uw tempo loopt.

  5. Als je ’t niet probeert, ga je ’t nooit weten. DOEN, dus, ne keer meelopen.
    Daarom hoef je niet elke training mee te doen. Eén keer per week een tempoloop is perfect.
    Waarom kies je geen wedstrijdje op lange (Eindhoven) en op korte termijn? Dat werkt zeer goed voor de motivatie. Komaan, Kaat, je kunt het! Zeker weten!

  6. Hoi Kaat, stel jezelf een paar doelen (wedstrijden, joggings, … whatever), dan gaat het wel een beetje beter met de motivatie. Maar met dit weer blijft het idd in de soep draaien met de goesting 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s