Women only – Goed Gevoel Run Leuven

Goed Gevoel T-shirt

Vorige zondag heb ik mij nog eens aan een loopje gewaagd. De voorbije maanden heb ik immers alleen maar verder ‘onderhoudsweken’ gehouden. De voorbije maanden heb ik zowat van alles gedaan op allerlei vlakken. Het lopen bleef evenwel een constante, zij het zonder specifiek doel en zonder specifiek schema. Ik probeerde minimaal 3 keer te sporten, wat lukte, alleen was het dikwijls 2 keer lopen en dan nog een paar andere dingen als zwemmen en wandelen.

Veel buiten lopen is er niet gedaan. De meeste kilometers werden afgewerkt op de loopband. Ik weet dat sommige mensen die heel saai vinden maar bij mij was het bijna altijd of loopband of niets, en dan is de keuze gauw gemaakt. Ik vind lopen op een loopband trouwens totaal niet saai. Ik loop hier op onze zolder en zo heb ik heel wat films gezien waar ik anders niet eens de tijd zou voor nemen. Ondertussen werden de kilometers wel gemaald. Ik heb mij dikwijls afgevraagd of lopen op een loopband evenwaardig is. Wellicht is het iets makkelijker, al zorgt de warmte voor extra belasting. Wat helling betreft zette ik die wel op 1, wat normaal gezien gelijk staat met lopen op een vlakke ondergrond, zij het dat je al toeren moet doen om buiten volledig vlakke afstanden te vinden.

Het loopje in Leuven was dus eigenlijk ook mijn eerste loop buiten. Het starten gebeurde chaotisch en kende de klassieke flessenhals – iets wat de organisatoren hadden kunnen vermijden. Verder liep de loop voor mij op klassiek gebied : ik heb meer dan 15 jaar in Leuven gewoond en lopen langs het sportkot was zo’n beetje mijn loopterrein.
Mijn Garmin was plat dus wist ik niet hoe snel ik liep. Helemaal achteraan begonnen (Gelukkig wees Jess me op het feit dat ze zouden starten, ik stond nog te babbelen een stukje weg van de startplaats) haalde ik toch heel wat mensen in. Dat gaf een goed gevoel (!) ook al had ik niet de indruk dat ik zo snel liep. Hoe meer de loop vorderde, hoe meer mensen ik kon inhalen. Het bracht met tenslotte op een 162ste plaats van 130ste plaats op 669 mensen. Dat is een schitterende plaats maar zegt vooral iets over de andere lopers, want ik liep de 5 km in 32 minuten wat oké is maar mij in andere wedstrijden nooit zo’n mooie plaats zou opbrengen.
Tevreden ben ik wel : ik heb er van genoten, ik heb nooit heel hard gegaan en voelde me nog behoorlijk fris na het loopje. Hopelijk motiveert het mij om  e i n d e l i j k   weer buiten te gaan lopen. Want een loper die alleen op een loopband loopt, ergens klopt dat toch niet ?

En ja, ik vind het nu eens een mooi T-shirt zie ! Alleen jammer dat ze bij de organisatie precies nog nooit gehoord hebben van een V-hals !

Geef een reactie

