stratenloop Het Dorpsgenot en nog …

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Van de voorbije week is niet veel te vertellen behalve dat ik moe leek te zijn na Wuustwezel. Dat had ik al op de wedstrijd zelf en dat is toch al een poos geleden, dat ik moe was ! Misschien kwam het door twee wedstrijden na elkaar (week ervoor Rijkevorsel) en tussendoor ook nog trainen, of er schuilt gewoon iets in ‘onder de leden’, want ik voelde mij deze week gewoon niet al te best.

Toch wordt hier verder gewerkt aan het halve marathonschema. In alle eerlijkheid heb ik nog altijd mijn twijfels of ik dat wel (opnieuw) ga kunnen maar anderzijds werk ik gewoon het schema af. Kwaad kan dat nooit en als ik de afstanden haal, dan moet die halve marathon ook wel lukken.

Maandag was er de duurloop van 12 km die wat moeizamer ging, maar dat schrijf ik toch op rekening van de triatlon 2 dagen ervoor. Woensdag was ik bij mijn zusje in West-Vlaanderen en heb daar een stuk  (10 km wisselloop) langs de Leie gelopen, een stuk langs het parcours van de Leiemarathon, tenminste dat denk ik toch. Ha, wat een verademing, zo plat ! Het was warm en dat hebben mijn voeten geweten.  Ik deed de loop immers in splinternieuwe loopschoenen ! Op kilometer 6 wist ik al dat ik op beide voeten blaren had ! Ondanks twijfel (zijn het wel goeie) ben ik verrast van de superdemping die ze geven, ik lijk wel op veertjes te lopen !

En dan was er nog de laatste training die ik moest doen, niet eens een lange, maar een ‘snelle’ : lange versnellingen. Ik wou schrijven ‘om de een of andere reden is die opgeschoven tot ik op de laatste dag van de week zat’ maar ’t is geen ‘één of andere’ reden ! Vrijdag was ik op het gedacht gekomen om de badkamer te schilderen en in plaats van daar een halve dag over te doen zoals voorzien heb ik daar 3 dagen aan gewerkt ! Onze badkamer was nog niet afgewerkt en pffff, ’t was dus niet alleen schilderen maar ook een hoop voorbereidingswerk om de muren in hun originele staat terug te krijgen ! Tegen de zondag (17 uur) was ik doodop. Tussendoor had ik al een paar keer naar de wielerkoersen gekeken die hier passeerden en kon niet eens buiten blijven kijken omdat het zo heet was ! Om 18:30 zou de stratenloop beginnen en ik was niet van plan om mee te doen. Tot 18 uur dus, tot ik plots dacht : er is hier genoeg gewerkt geweest, moe of niet, ik ga plezier maken ! Dus hop, (nieuwe) schoenen aan, 4 huizen verder gegaan en ingeschreven voor de kortste afstand ! Meteen zou ik van het ‘probleem’ af zijn dat ik nog niet getraind had op ‘lange versnellingen’. De versnellingen (1000 – 2000 – 1000) tegen 6:00, nu heb ik de hele wedstrijd tegen 6:15 gelopen (zonder de minuten pauze) dus ik vind dat wel kunnen ! Superleuk was dat mijn buren mij plots herkenden en volle bak supporterden ! Nog nooit meegemaakt ! Na de wedstrijd moest ik trouwens tekst en uitleg geven aan onze overbuur (de goeie fietser die net als ik niet durfde meedoen met de fietskoers, maar ik ben wel van gedacht veranderd ;-).

En hier de heuvels, eigenlijk was het 1/3 bergop, 1/3 bergaf en 1/3 plat. In het hoofd voelde het toch zo, maar blijkbaar vindt de grafiek iets anders 😉

Volgend jaar doe ik weer mee. Voor mij geen ‘verschot’ wat het parcours betrof (heuvels !!!!) maar een thuismatch. Plezant is dat !

4 thoughts on “stratenloop Het Dorpsgenot en nog …

  1. Pingback: De Liboton Classic 75 kilometer « Kaat loopt, zwemt, fietst ….

  2. je verslagen recentelijk steeds op facebook gelezen en dat is eigenlijk zonde want de nieuwe layout van je blog is heel mooi!

    tof dat je alsnog met je lokale thuiswedstrijd hebt meegelopen.

  3. hihi, leuk zo’n lokaal stratenloopje hé, zeker als ie nog door je straat passeert ook. En superhandig qua douchegelegenheid en zo 🙂 De 18e september is er hier achter m’n hoek in Boortmeerbeek ook zo eentje, moeste goesting hebben 🙂

  4. Super toch, zo’n jogging op eigen terrein?? Daarom doe ik ook zo graag mee aan de lente- en winterjoggings van mijn club. Ondanks dat ik het terrein honderenden keren heb gelopen is het toch ietsje leuker om er een wedstrijdje te lopen 🙂 Voor mijn deur zullen we helaas nooit passeren want waar wij wonen lopen alle straatjes dood 😉
    En nog iets: TUURLIJK ga jij nog een halve marathon kunnen lopen, daar twijfel je toch nie aan? 😉

Geef een reactie

