het was weer leuk !

Geen zin om over de trainingen van de voorbije week te vertellen, of toch een beetje. Twee zwemtrainingen en drie looptrainingen. Die zwemtrainingen lopen goed, tenminste als ik niet zoals dinsdag het parkeerkaartje in mijn auto liet, mijn zwembrilletje kuren had en het sleuteltje van de kast (kunnen ze dat niet met een code doen ?) in het diepste diep van het zwembad zag verdwijnen. Dat was dus nog maar zwemtraining 1.

Ondertussen heb ik ook beurtenkaarten voor maar liefst 3 zwembaden, zijnde Scherpenheuvel op 2 km van huis, Diest op zo’n 7 km van huis en Sportoase Leuven op zo’n 25 km van huis maar op een kilometer van het werk. Jawel, er zit voor een fortuin aan zwemkaarten in mijn portemonnee ! Misschien vindt u dat een beetje overdreven, maar hé, ik heb het zo uitgekiend dat ik altijd een rustige baan heb, soms eentje voor mij helemaal alleen of maximaal (en dan vind ik het druk !) met z’n vieren. Meer moet dat niet zijn.

Woensdag nog, zwom er een beer van een vent in mijn baan. Dat mag je echt een beetje letterlijk nemen, een soort Sergiotype maar nog veel meer ‘beer’. Groter, bruiner, zwaarder. Nu moet ik zeggen dat die man amper ‘bewoog’ in dat bad. Een ongeoefend oog zou gedacht hebben dat hij er niets van bakte, maar hé, op enkele slag lag die wel aan de overkant. Die man had zo’n ongelooflijke kracht in zijn armen, dat er zowaar een mini-tsunami ontstond in zijn baan.
Zondag zag ik ‘m terug. In Reti, op de triatlon. We weten meteen waarom hij zoveel spieren heeft !

De looptrainingen, dat zijn vooral versnellingen en dat is afzien. Ik wil een 8 op 10 halen en dat lukt niet altijd. Een 8 dat is 8 versnellingen binnen de opgegeven tijd. Ik moet dus duidelijk nog veel oefenen.

Zondag was het dus supporterdag. Voor Odile, Jess, Bert, Edith, Griet, Tinne, Wim, Steven en nog van dat sportief volk. Regenen dat het deed. De hemel zag donker en het kanaal allesbehalve aantrekkelijk. Maar ze waren er allemaal, de moedigen. Sommigen getroffen door blessures, andere door krampen maar bovenal door heldenmoed. Ge moet het maar doen, in de regen ! Dus applaus, applaus !

One thought on “het was weer leuk !

Geef een reactie

