vollen bak bezig

Een volle week voorbij en best tevreden.
Op maandag trok ik terug naar het zwembad alwaar ik de training op mijn schema netjes afrondde.

4 x 150 m + 4 x 100 m (na elke 150 m 20″ r, na elke 100 m 15″ r)

Dinsdag werd het krachttraining met gewichten. Dat ‘lijkt’ altijd licht maar ik sta er altijd van te kijken hoe zwaar dat eigenlijk wel is. Het is natuurlijk geen cardiotraining en in die zin niet zo zwaar, maar als je de 30ste keer die gewichten op een bepaalde manier beweegt begin je het toch te voelen !

Woensdag werd – onverwacht – een 1/8ste triatlon in stukken.
’s morgens ging ik zwemmen, opnieuw volgens het schema :

2 x 200 m + 4 x 100 m (na elke 200 m 20″ r, na elke 100 m 15″ r)

In de namiddag vroeg het liefje of ik met hem mee wou lopen. Hup, 5 km tempoloopje.

En ’s avonds was er De Afspraak In Zolder, superinitiatief van Herman ! We waren er met Herman’s zoon (fotograaf van dienst), Herman, Edith, Odile en Jess.

Rijden op zo’n circuit is een ervaring op zich, omdat je geen kruispunten hebt kan je blijven rijden. Nu en dan werd ik gepasseerd door een peleton en dat was even de adem inhalen. Geen ongelukken van mijn kant, maar toch een gewonde zien afvoeren met de ambulance. Ik vond het echt super. Na 20 km stopte ik. Niet zozeer omdat ik het beu was, maar omdat het na de zwemtraining en de looptraining al oké was voor mij. Ondertussen had ik al door dat ik er maar een klein half uurtje (30 km) vandaan woon, en dan nog wel ‘bij mij afrit op’ en ‘daar afrit’ af, wat brengt dat het mij minder tijd kost om op het circuit te geraken dan wel in mijn zwemclub in Leuven !

Donderdag waren er bij ons ‘inschrijvingen’, een leuke bezigheid trouwens, want je treft er alleen maar ‘gelukkige ouders’, omdat ze ’t gevoel hebben dat ze de loterij gewonnen hebben door bij ons te mogen komen. Luxe is het, lesgeven in een school waar ellenlange wachtlijsten voor zijn.

Vrijdag werkte ik mijn laatste zwemtraining af, de derde deze week. Ik was echter mijn schema vergeten en heb het zwaarder afgewerkt dan voorzien. Zijnde

150 m – 350 m (2 lengtes verkeerd geteld) – 200 m – 200 m met telkens 15 sec. rust tussen door.

Het was veel te druk eigenlijk waardoor ik te snel zwom, iets wat bij deze trainingen uitdrukkelijk afgeraden wordt, met het gevolg dat ik zaterdags super stijf was, vooral de nek dan, maar dat heeft naturlijk ook te maken met het feit dat ik ‘naar de grond’ moet kijken bij het zwemmen en niet zozeer voor mij. Oefening baart kunst zeker ?

Zaterdag en zondag is er niets meer van sporten in huis gekomen. Het waren off days, heel erg off days op alle gebied. Soms gebeurt dat. Maar met 7 trainingen in 5 dagen kan mijn geweten er best mee leven !

En de toekomstplannen ? Die zijn er ! En met goedkeuring van onze coach ! Ik ga echter nog wachten tot het schema er is alvorens er iets van te vertellen. Ik wil hier toch nog eens mijn dankbaarheid ten aanzien van de coach benadrukken. Ik besef best dat ik geen echt talent heb voor sport, zonder zijn schema’s zou ik wellicht nog 5 km lopen, zeker niet meer. Of ik zat al volop in de blessures omdat ik de ene moment keihard zou lopen en de andere keer weer niet. Dus dikke merci !

Hoe dan ook, schema of niet, het lopen moet dringend weer ‘meer op ’t plan’ komen !

4 thoughts on “vollen bak bezig

  1. Pingback: Terugblik 2011 « Kaat loopt, zwemt, fietst ….

Geef een reactie

