de zwemclub !

Na al die proeflessen en veel gemail en geschrijf naar zwemclubs en triatlonsclubs lijk ik mijn club gevonden te hebben ! Zwemclub Atlantis in Leuven ! Het is meteen een rit van 2 keer 25 km, maar goed, een mens moet er wat voor over hebben.

De club heeft 5 groepen voor volwassenen. Ik heb er gisteren met 4 kennisgemaakt, zij het sommige van in de verte. Er was één groep niet zo’n goede zwemmers (technisch) en dan een middengroep die opgesplitst werd in techniek vrije slag en een andere techniek alle slagen. Ik meldde me aan bij de groep techniek vrije slag en merkte meteen dat ik vorig jaar zéér goed getraind geweest ben. De oefeningen waren alom bekend en had ik al onder de knie, terwijl het voor de meesten nog echt moeilijk was.
Ik mocht weerom (!) ‘van voor’, want ik zwom de oefeningen redelijk snel. Na afloop vond de trainer dat ik misschien beter in de groep ‘gemengde stijlen’ zou zitten omdat ‘jouw vrije slag toch goed is’. Toch ben ik hem niet gevolgd. Ik zei lachend : “zie je me al een triatlon in vlinderslag te doen ?” en hij glimlachtte. Het alternatief (ook mogelijk) was om al onmiddellijk bij de conditiezwemmers te gaan. Daar gaat het voornamelijk over baantjes zwemmen en wordt er ‘bijgeschaafd’ aan techniek. Die groep begint pas met z’n training om 21 uur en dat vind ik sowieso te laat. Dan aankleden en 25 km terug naar huis, onrustig als ik ben zou ik pas heel laat slapen.

Daarbij komt dat ik er echt van overtuigd ben dat goed vrije slag zwemmen een combinatie is van a) goede techniek en b) goed trainen. Het tweede kan je eigenlijk op jezelf doen. Een slechte techniek werkt tegen je, dus vind ik dat ik nog alle baat heb bij het verbeteren van mijn techniek. Gisteren kreeg ik ondanks de complimenten trouwens al wat ‘schaaftips’ en ik vond ze heel terecht. Het zijn dingen waarvan ik zei  ‘ja, inderdaad’, maar dingen die ik vergeet. Goed dat iemand er mij attent op maakt !

Super ook is dat de trainingen zowel op woensdag als donderdag doorgaan. Bijna iedereen komt één keer per week, maar je mag ook evengoed twee keer komen of de ‘andere’ dag als je een bepaalde dag niet kan komen.

We zijn dus vertrokken. Nu, the day after, voel ik het wel meer dan een beetje in mijn armen. Het is duidelijk dat de benen tegen iets kunnen maar dat de armen niet gewoon zijn om zoveel kracht te gebruiken !

Moe maar heel content, want ik geloof ook echt dat het rendabel zal zijn ! JOEWIE !

3 thoughts on “de zwemclub !

Geef een reactie

