Het oude jaar uit, ….

Al is het maar voor mezelf , hier gaan we :

Voor 2010 mag ik zeggen dat ik meer dan content ben. Ik had twee (voor mij grote) doelstellingen en dat was 1/8ste triatlon en 1/2 marathon. Voor beide ben ik coach Mario dankbaar, want had hij mij in geen duwtje in deze richting gegeven dan had ik dat zeker niet gedaan.

Het plan van de triatlon is gegroeid op de webloggersmeeting van september 2009. Beide plannen vielen trouwens goed samen want ik heb van het complementaire kunnen genieten. Begin januari kon ik deelnemen aan een 4 tal maanden ‘crawl techniek’. Die lessen/trainingen waren van onschatbare waarde. Spijtig genoeg – maar daarover al genoeg geblogd – worden ze niet meer ingericht.

In juni ben ik begonnen met mijn training voor de halve marathon na 9 weken blessureleed. De 1/8ste triatlon lag perfect in de 1/2 marathontraining, want toen liep ik regelmatig 14 km en dat was een goede basis voor de 1/8ste triatlon. Trainen voor de triatlon heb ik niet gedaan. Ik wist dat het vooral een kwestie was van lang genoeg de inspanning te kunnen volhouden. Super herinneringen hou ik er aan over, en zeker ook aan onze ‘try out’ in Lommel met Odile, Jess en Eva. Het was daar o zo koud in dat water en het goot daar bakken regen ! Gelukkig kon ik voor de 1/8ste tria op beter weer rekenen. Ik had weerom de ‘crème’ van de sportwereld rond mij : Edith (die meedeed) en Sven die met mij de laatste 5 km wou lopen. Super !

De halve marathon in Eindhoven was het tweede grote doel dit jaar. Daar had ik minder schrik voor dan de triatlon omdat je dat rustig kunt opbouwen en je het bij wijze van spreken al kunt ‘uitproberen’. Toch verliep die heel anders dan ik had verwacht. Het was superwarm en ik was de helft van de tijd kotsmisselijk (en lees dat maar letterlijk). De hele sporttop was hier aanwezig : coach Mario, Katrien, Sven, Stef, Chris, Christ, Vincent, Herman, Peter Edith (die de laatste lastige kilometers samen met mij liep)  en nog vele ander mensen.
Maar hoe dan ook : de halve marathon was binnen ! Hip hip hoera !

Het zijn twee evenementen die ik volgend jaar wil herhalen. Ik hoop een beetje ervaring rijker te zijn !

Super was ook de Ekiden. Ook al niet voor getraind, maar wat sfeer en teamgeest betreft onovertroffen !

En hier dan de cijfertjes.

Vooreerst van het lopen

Ik denk dat ik zo de kaap van 800 wel gehaald zal hebben, ik loop ook al es zonder Garmin…  Hoe dan ook, doelstelling voor volgend jaar is 1000 km te lopen. Dit jaar zat er 9 weken blessure in en ik hoop toch nog een paar langere afstanden op wedstrijd te zetten. In een volgend blogje daarover meer. 1000 km is niet veel als ik dat vergelijk met jullie maar ik ken mezelf en ik zou daar heel tevreden mee zijn.

Nu het fietsen

Ho, ik train niet echt op het fietsen. Ik heb geen doelen. Of toch : in de grote vakantie wou ik 3 ritten boven de 50 km doen. Dat is gelukt. Voor de rest genoot ik gewoon van mijn fietske en doe ik dat bij tijden graag. Ik heb wel oren naar mensen die zeggen dat ik beter op een cadans van 90 zit en de snelheid zou ietske sneller mogen, maar ik blijf iemand die voor ’t plezier sport.

Verder heb ik ook een ‘varia’ aan andere dingen gedaan, zij het niet zo intens : zumba, aquarobics en zwemmen natuurlijk. Daar heb ik geen cijfertjes van. De laatste weken heb ik er ook specifieke krachttraining aan toegevoegd, iets waarover ook al later meer.

Een slim mens heeft het al door : ik heb nog geen planning voor 2011. De 1/8ste triatlon, halve marathon (of twee ?), als ze me nog willen Ekiden … en de rest zien we voorlopig wel. In de loop van deze maand ga ik er eens ‘diep’ over nadenken.

Maar wat er ook van zij, dik content ben ik wel. Want ik amuseer mij. Ik ontmoet door het sporten super leuke (en te gekke) mensen.

Geweldig !

2 thoughts on “Het oude jaar uit, ….

  1. Je hebt het super gedaan in 2010 en 2011 gaat nogal knallen, daar ben ik zeker van! Triathlonnen, halve marathons, korte en lange loopwedstrijden, je kan het allemaal !!!

Geef een reactie

