to beat the snow ! (in 50 minuten)

Ik ben echt geen sneeuwfan. En aangezien het verhaal van mijn enkel zat lopen er sowieso niet in. Maar hé, elk nadeel heeft zijn voordeel zeker ?
Daarom richting zolder getrokken om aan een circuitje te beginnen. Er zijn toestellen die we zelden gebruiken en wel de crosstrainer en al helemaal weinig de roeimachine.  Uiteindelijk is het dit geworden :

  • 30 minuten piramidetraining indoorcycling. De eerste keer dat ik ‘de berg’ moest nemen was het puffen maar de tweede keer dat ik de top van de piramide bereikte ging het al beter. Zo’n piramidetraining heeft alvast het voordeel dat je ook een beetje opwarmt, want ’t begint natuurlijk allemaal redelijk makkelijk.
    Jess fietst met een cadans van 90 en dat is natuurlijk ideaal. Ik blijf altijd steken rond de dikke 70. Ooit hebben ze me dat eens in de fitness gezegd dat ik tussen de 70 – 90 moest zitten en ’t lijkt alsof mijn lichaam zo geprogrammeerd is.  Maar zeker een werkpunt !
  • 20 minuten crosstrainer, hier geen speciaal programma omdat wij het meest eenvoudige toestel hebben waar je enkel de weerstand hoger of lager kan zetten. Eigenlijk doe ik nog altijd het meeste werk met de benen, terwijl je die kan ‘ontlasten’ door ook je armen serieus te gebruiken. Werkpunt !
  • en tenslotte : 10 minuten roeimachine. Dat is o zo lang geleden ! Het op één na laagste level, want ik mag nog niet veel doen met die rechterarm. Ik hoop dat ik morgen niet crepeer van de pijn.

Tenslotte de spiertjes netjes gerekt. Ik merk dat ik dat altijd meer doe en ook meer spieren. Het is begonnen na de hamstringblessure en nu doe ik er gewoon meer bij. Ik begin het trouwens ook eender waar te doen. Na de training maar ik kan het evengoed ergens doen waar ik moet wachten. Het heeft natuurlijk ook met lenigheid te maken en hé, ik word er ook niet jonger op !

Met die 50 minuutjes voel ik mij weer top (niet zo top als lopen, maar goed….) en ik denk dat het een goede afwisseling is. Wat mij het meeste verwonderde was de calorietelling. Dat niets meer calorieën verbrandt dan lopen, dat wist ik al, maar per tien minuten scoorde de crosstrainer hoger dan de fiets. ’t zal er maar aanliggen hoe hard je fietst zeker ? Anderzijds onderschat ik die crosstrainer altijd .

Enfin, ik kan er weer even tegen !

6 thoughts on “to beat the snow ! (in 50 minuten)

  1. Knap, meid, ik zou dat ook beter doen. Sinds ik niet (of minder) meer sport doet het overal pijn. De knie is precies beter (ja, ik weet het niet, want ik loop bijna niet), de rug heeft ook zijn kuren (onderrug en nekwervels). Wij hebben ook een crosstrainer staan .. onder het stof (hihi).
    Volhouden he !!!

  2. hey lady!
    ja de cadans voor 90 is blijkbaar echt wel belangrijk; als je dat een hele winter traint wordt het gewoonte en dat is ook de beste cadans voor buiten. ik doe soms af en toe zelfs intervals van 110!

  3. Flink zo !! Eigenlijk wel leuk als je al die toestellen in huis hebt. Bij ons is ’t alleen een loopband (maar wel een goeie, en we gebruiken die eigenlijk zelden :/) en een bankje, that’s is 🙂
    Morgen proberen we toch een duurloopje buiten! knopje omdraaien ¨*erligtgeensneeuwen’tisnietglad* en gaan !! 😉

    • Ik ben de enige die de loopband gebruikt. Die toestellen is vooral een kwestie van plaats hebben denk ik. En ’t lief, die komt werkelijk zelden buiten om te sporten. Voor hem is dat ideaal.

Geef een reactie

