van ’t een in ’t ander

 

Daarnet liep ik mijn ‘opdrachtje’ : 8 km wisselloop op de loopband. Loopband : want nee, de fietspaden liggen niet goed. Ja, de wegen zelf wel (de grote) maar dat weten de auto’s ook en nee ik ga niets riskeren. Maar hé, je hoeft niet buiten te gaan om iets voor te hebben.

De vorige loop voelde ik pijn in mijn rechterenkel. Het was geen echte grote pijn en ik heb maar doorgelopen, ik moest misschien nog anderhalve kilometer of zo. Bij het wandelen voelde ik niets. Thuisgekomen douche genomen en ’t euvel was al bijna vergeten tot ik de trap naar beneden liep. Weerom die pijn. Tja, niet echt veel hoor, … de dag erop stond ik op en voelde ik het nog. Dàn begin ik toch al te denken dat er iets aan de hand moet zijn.

De dag erop (dinsdag) voelde ik niets meer maar dacht dat ik maar voor alle zekerheid zou wachten en één training overslaan deze week. In plaats van het lopen werd het 45 minuten indoorfietsen.

Vandaag vrijdag begon ik dus aan mijn wisselloopje en dat liep goed. Heel braafjes heb ik een kilometer gestapt aan 5 km tot 5,5 km per uur om me op te warmen. In onze zolderfitness is het momenteel 9 graden warm (of koud). Dat is niet echt koud, maar ik dacht : geen risico’s, al was dat niet zozeer voor die enkel maar voor hamstring en andere spieren. Ik heb net geen 5 km gelopen of de pijn was er terug én duidelijker. Nu heb ik  NIET door gelopen maar de loopband stilletjes vertraagd en maar gestopt. Geen risico’s ! Ik kwam de trap af en voelde niets, het stappen in huis en … nog niets.

Het doet me besluiten dat ik minstens een week wacht met terug te lopen. Kijk, leuk vind ik dat niet. Zo simpel is dat. Maar gezien alle ellende die een mens kan meemaken is het ook niet zo erg. Het is vervelend en met een beetje geluk ben ik er binnen een paar weken of zelfs een week vanaf.

3 thoughts on “van ’t een in ’t ander

  1. Pingback: Een kleine – nee grote – joepie ! « Kaat loopt !

  2. Jep, ik zorg er ook voor dat ik altijd een coolpack in de vriezer heb liggen voor zulke gevallen.
    Sinds ik met zwaardere versnellingen ben begonnen draag ik ook compressie sokken om mijn kuiten te ‘ondersteunen’ omdat ik daar nogal gevoelig voor blijkt te zijn…
    Wel heel slim om op tijd te stoppen!

Geef een reactie

