de goed nieuws show !


Mijn dagen zijn optellingen van goed nieuws shows ! Maar goed, laat ik het een beetje specifiëren ! Daarnet een zalig leuke training achter de rug. Als titel stond er ‘plezante versnellingen’, wel : dat werd helemaal waargemaakt. Het was wat puzzelen om die training in mijn Garmin te krijgen (een herhaling in een herhaling) maar dat is prima gelukt. Het kwam er op neer dat ik 9 keer “goed doorlopen” mocht. Ik vond dat zalig om zo de beentjes eens in een sneller tempo te gebruiken, dat is nogal iets anders dan mijn halve marathontempo ! Meteen ook diep respect voor mensen die dat notabene een héle marathon volhouden ! Ik denk dat ze mij met de ambulance mogen afvoeren ! (ik zou het sowieso niet kunnen !). Deze training werd ook afgewerkt in volle zon ! Ja, geen schaduw, wel wind, maar continu zon ! Allen hierheen zou ik zeggen, want naar verluidt is het in in ‘De Vlaanders’ al aan het hagelbollen en nog van dat schoons !

Nog goed nieuws : behalve dat ik zaterdag een afspraakje heb met ‘Deborah’ van de triatlonclub hier een 5 tal kilometer van de deur, kreeg ik ook nog eens een berichtje van de Irongirls Tessenderlo : zij beginnen opnieuw met trainingen vanaf januari. Ik kreeg een berichtje dat de ‘coach’ van die trainingen mij zou contacteren. Zij trainen wel naar een kwarttriatlon toe, iets wat ik volgend jaar niet wil doen, eerst 1/8ste beter doen !

Tessenderlo is ook niet vlak bij de deur : 22 km, maar dat is al 12 km minder ver dan samen met Jess en Odile in Duffel trainen.
Toch ‘hoop’ ik op ‘dichtbij’ en dus Scherpenheuvel, dat is maar … 5 km van deur tot deur ! Dat kan ik zelfs met de fiets doen !

De goesting en het enthousiasme is hier dus niet te stuiten ! Minder zeker is mijn deelname aan de HM op 11 november. Die is in mijn schema opgenomen maar ik zie dat er niet zoveel lange duurlopen (maximaal 12 km) instaan en vraag me af of ik ‘opnieuw’ klaar zal zijn tegen dan. Voorlopig volg ik gewoon mijn schema dat natuurlijk wel weer ‘opbouwt’ tegen dan. We zullen zien !

 

Hier de cijferkes, voor mijn eigen ‘logje’ : Na die laatste keer ‘uitlopen’ had ik eigenlijk gedaan, maar ik heb maar verder gelopen, anders was het wel heel kort !

3 thoughts on “de goed nieuws show !

  1. Lijkt mij wel een goed idee om echt een zwemcoach onder de arm te nemen, het is zo’n technische sport, en het is toch altijd leuker om te trainen en progressie te maken dan maar wat aan te modderen. Ben benieuwd wat ze gisteren te vertellen had in hey zwembad.

Geef een reactie

