Eindhoven nadert

Daarnet mijn duurloopje van 14 km afgewerkt. De laatste maand voor Eindhoven begint. Het mag wel, want ik begin een beetje ongeduldig te worden. Gelukkig vertrouw ik met mijn ogen dicht het schema van Mario, want zelf zou ik denken : nu nog maar 14 km, dat is nog altijd 8 km minder dan Eindhoven ! Als ik zelf een schema zou opstellen, dan zou ik weken voor Eindhoven duurlopen van 18 km of meer lopen. En ik zou ook altijd ‘op’ zijn tegen dat ik echt de wedstrijd moet lopen. Ik wéét dat, maar mijn onzekerheid zegt ook continu : met 14 km duurloop loop je geen halve marathon.

Maar, we zijn er nog niet en dat er nog gewerkt moet worden is vooral de komende weken duidelijk, want het volume wordt opgedreven. Het zullen zware weken worden, vooral omdat veel volume natuurlijk ook veel tijd betekent en het moet allemaal ingepast worden.

Vorige donderdag nog es vertrokken vanop het werk. 10 km en eens een andere richting geprobeerd. Dat valt echt super mee, want het is één en al ‘ontdekken’, ik ken immers de loopomgeving van mijn werk niet. Ik liep een mooi stuk, eerst door het industriegebied – toch rustig – en vervolgens door het domein van de Zusters van ’t Heilig Hart, al waar ik de overleden zusters groette op het kerkhof en verder liep richting Blanden en in gedachten een groet bracht aan de gesneuvelde soldaten, want ik passeerde weer een kerkhof, een militair deze keer.

Verder valt er niet veel te vertellen. Het lijkt alsof ik liever loop dan vorige jaren. Het (zelf-)vertrouwen groeit. Ik lijk ook meer te kunnen. Heuvels kan ik met de huidige trainingen (die langer zijn !) niet meer mijden maar ik zucht er niet meer om. Het is mijn omgeving. Het weer, ach … tot nu toe viel dat altijd mee. Zelfs in Sevilla toen het nog 36 graden was, of hier in de regen en de wind. Koude zal mij veel meer afschrikken denk ik.

Maar dan is er, als het echt moet, de troost van de loopband, en bovenal, de sauna als beloning !

7 thoughts on “Eindhoven nadert

  1. Ik bekijk het anders, als je in de halve marathon reeds 7km geloopt hebt, denk je, ah nu nog 14km, maar dat is de afstand van mijn gewone duurloop. Dus gemakkelijke te overbruggen en het zal je een extra boost geven.

  2. Ik zou net het tegenovergestelde denken: tegen koude kan je kleden en door het lopen houd je jezelf warm. Tegen de hitte kan je niks doen.
    Die halve marathon komt in orde, Kaat, zeker weten!

Geef een reactie

