zorgen

Toen ik  zondag – toch nog licht euforisch – thuiskwamvan Wuustwezel begon het mij te dagen. “Overmorgen” zou ik naar Sevilla vertrekken. Niet dat ik dat helemaal vergeten was, maar de luxe van 9 weken vakantie brengt ook mee dat ik de kalender niet zo goed meer opvolg en leef van dag tot dag. Eerlijk gezegd stond er in mijn hele agenda van juli en augustus maar 1 belangrijke datum. Die van Wuustwezel. Wat daarna zou gebeuren, tja, daar heb ik niet over nagedacht.

Maar goed, het vliegtuig steeg op dinsdag op en tegen de avond was ik in Sevilla. Niet echt goed voorbereid, maar met toch de Lonely Planet, Footprint en ander goed materiaal. En natuurlijk de loopschoenen en loopgerief, samen met mijn drankbelt. De I-pod heb ik thuisgelaten, ik zou al genoeg hebben om naar te zien.

Sevilla is gemaakt om te lopen. Het heeft een rivier en een autovrij pad langs de rivier en vooral, er zijn massa’s parken. Grote parken !

Alleen … ’s morgens (heel vroeg) beginnen we hier met 26 graden, en zaterdag werd het over de middag zelfs boven de 40°, ’s avonds ‘eindigen’ we met een graad of 34.

Overdag wandel ik overal naar toe. Kerken, musea, plaza’s, ik heb er al een aantal jaren de gewoonte van gemaakt om alles te voet te doen, een gewoonte die ik van mijn liefje heb overgenomen. 6 tot 8 uur te voet is dus geen uitzondering, eerder norm. Voorzien van drank en een koek (en centjes om even te stoppen) lukt dat. Maar dat laat zich natuurlijk ook voelen ’s avonds. Trappen op, trappen af, en dat in die warmte.

Zaterdag ben ik gaan fietsen. Merkte vervolgens dat ik op de autosnelweg reed (gelukkig aan de andere kant van de ballustrade) en vond toen eindelijk de ‘fietsers’ brug om buiten de stad te raken. Als doel had ik de Decathlon buiten de stad genomen. Een uitdaging op zich ! Mijn vele kilometers werden beloond : ’t was er groter en er was van alles voorzien voor watersporters. Dingen die ik nog nooit gezien had in België. Probleem toen ik uit de winkel kwam : het fietszadel was verhit en ik verbrandde terstond mijn billen ! Ik was trouwens de enige die met de fiets daar was – getuige de overigens lege fietsenstalling. Flesjes water over gegoten, en een tijd in de schaduw gestaan tot de fiets niet meer zo gloeiend heet was. Eenmaal terug op de fiets (en het mandje ervoor gevuld met verse flesjes water – die zijn overal te koop) heb ik er toch nog een goed stuk bij gefietst : door de (triestige) wijk van de wereldtentoonstelling 1992.

Ik was er van onder de indruk. Het moet ooit prachtig geweest zijn – getuige de foto- maar nu stond die hele wijk te verkommeren. Dus zoveel geld in een expo steken, prachtige gebouwen en architectuur en dan alles laten verkommeren. Het was een doodse plek, alsof het een oude filmzet was of dat er een of andere biologische bom was gegooid. Geen kat gezien en overal onkruid. Die gebouwen zijn nog geen 20 jaar oud !
Dat kan toch alleen maar slechte politiek zijn. En bovenal : wat een ongelooflijke verkwisting !

Al bij al is er dus nog niet heel veel gesport : 1 looptraining en 1 fietstraining. ’s avonds zijn mijn benen doodmoe van al dat getrappel in deze en naburige steden. Die warmte is er trouwens niet alleen tijdens een mogelijke training maar de hele dag ! En ja, daar word je moe van.

Overmorgen ben ik terug in Belgenland. Als ik de geruchten goed hoor, dan zijn de temperaturen daar … op z’n Belgisch. Zit er weeral regen in de lucht (en zuurstof). Ik zie er nu al naar uit om volop te lopen en hoop dat ik mijn HM schema niet in de war gebracht heb met deze magere week. Het zou zo stom zijn omdat ik toch al weken bezig ben.

Willen de meer ervaren lopers onder jullie (ik ben dus niet ervaren in zo’n dingen) hun gedacht eens zeggen ?

6 thoughts on “zorgen

  1. Hi Kaat, dat ene weekje zal idd niet veel uitmaken .. en je hebt er heel wat stap-kilometers opzitten, niet vergeten dat dat ook “bewegen” is. Van zodra je terug bent, neem je de draad weer op (van je HM schema). Niks verloren, gewoon doen !!! Goeie terugreis !!!!

  2. Hey Kaat,het is nu niet dat ene weekje die het verschil zal gaan maken,trouwens je zat niet stil.Het zou me verbazen als je daar iets zou van merken en zodra je terug in Belgenland bent kan je terug tenvolle genieten van de trainingen en van ons regen weertje.Ik zou me eerder de vraag stellen doe je daar wel goed aan om in zo’n warme toestanden te trainen als daar,leuk is ook anders.

  3. Es goed uitrusten kan zeker geen kwaad … en uitrusten heb je toch al niet echt gedaan (wandelen en fietsen) … rustig terug je trainingen hervatten … misschien loopt het des te vlotter???

  4. Maak je geen zorgen. Eens een magere week kan geen kwaad. En wat is mager? Door veel rond te stappen onderhoud je ook (weliswaar in mindere mate) de conditie. De goesting om er straks in te vliegen, zal des te groter zijn.

Geef een reactie

