oefenen in het koude water

Gisteren naar de Halve Maan geweest om es te zien of zo’n surfpakje helpt tegen de koude. ’t is geen wetsuit (duuuur), maar eigenlijk een pakje voor surfers. Het was mijn collega die er mee kwam : probeer dat es.

Dit zijn mijn ervaringen

  1. het is een vorm van doping 😉 Want tussen je huid en lichaam vormt zich wat lucht waardoor je als het ware een levende pull buoy wordt, je drijfvermogen versterkt nogal !
  2. het is inderdaad warmer
  3. Tinne had gelijk om toen ze zei dat je best ‘te klein’ koopt. Dit pak is op maat, maar eens in het water wordt het groter, dus behalve lucht (voordeel) zal ik ook onnodig water meesleuren
  4. Zo’n pakje is goedkoop en zeker al een alternatief om te trainen in de koude (19 euro, Decathlon)

Straks vertrekken het lief en ik op driedaagse. Allez, ik heb er al een halve dag van afgekapt. En ik doe mijn zwem en loopgerief mee, wil verder trainen. Maar ik neem me toch voor om ook voor het liefje tijd te maken. Soms lijkt het alsof alles hier in het teken van sport staat, dat blijft ook niet duren !

5 thoughts on “oefenen in het koude water

  1. Ik denk dat het liefje er best wel van geniet om jou zo te zien sporten, leuk om zo gefilmd te worden, zo kan je jezelf makkelijker verbeteren, ik als zwemleek zie niks slechts aan je zwemmen, vind het mooi om te zien ;).

  2. Echt fantastisch, jouw triatlon-verhaal!! Ben ook al lang gek van triatlon,maar zelf eens deelnemen lijkt mij te hoog gegrepen.
    Ik heb dan ook enorm veel bewondering voor de sporters onder ons
    die wel durven deelnemen!! Bij deze dus, een dikke proficiat!!
    En blijven volhouden hé, zou ik zo zeggen!!
    Groetjes,
    Nancy

Geef een reactie

