o zo onder de indruk !

Zondag was er in onze gemeente een heuse triatlon. Dus waarom niet naar daar gefietst ? Het zwemmen konden we spijtig genoeg niet zien. Niet dat we niet op tijd waren, maar het leek alsof we ‘ingang’ moesten betalen en om nu voor 10 minuten kijken ingangsgeld te betalen dat een hele dag geldig was, dat hadden we er niet voor over.

De hele rit naar de vijver werd ik gepasseerd door ijverige fietsers die al voorzien waren van een nummer en het nodige materiaal. Zij reden – net als ik  – omgekeerd op  het parcours richting start. Op zich niets bijzonders zou je zeggen, maar het was toch maar weer 15 km extra ook voor die mannen (en vrouwen). Ik veronderstel dat ze het als opwarming zagen. Het rijden op het parcours was wel fijn, zo had ik ‘een beetje’ ’t gevoel wat ’t zou kunnen zijn, al waren het natuurlijk bekende wegen ! Wat mij opviel aan die atleten was de ‘getraindheid’. Of moet ik gewoonweg zeggen : die lichamen !? Op een loopwedstrijd zie je van alles. Oud, jong, slank, mollig, … lichamen in allerlei formaten. Het werd mij onmiddellijk duidelijk dat dit een ander publiek was ! Uiteraard doen 3 sporten iets anders met je lichaam dan 1 sport, maar toch. Tweede zaak die mij opviel was de ernst. Nee, niet zozeer op hun gezichten, maar vooral de ‘ernst van het materiaal’. Er waren er die met zo’n tijdrithelm reden. Zoiets had ik nog nooit in ’t echt gezien, behalve op TV. Van fietsen ken ik niets, maar ’t zag er toch allemaal heel spetterend uit !

Na de start van het zwemmen ben ik teruggefietst naar de wisselzone fiets/lopen. Wauw, die mensen zagen af ! Het was dan ook bloedheet en ze hadden al maar liefst 60 km gefietst (en meer dan 3 km gezwommen)  ! Sommige gaven op, toch redelijk wat, die deden teken bij de wisselzone dat ze niet zouden lopen. Of dat met voorbedachte rade was weet ik niet… Veel, héél veel atleten bij deze triatlon. Na het fietsen moesten ze nog es 15 km lopen. Wij hebben later het loopparcours bekeken : 3 keer een ellenlange helling ! Afschuwelijk ! ( 3 x 5 km). Mijn waardering voor deze mensen bleef stijgen. Mannen, vrouwen, ze bleven maar lopen.
Ongelooflijk !

Na de triatlon hebben we nog een fietstoerke gedaan. Ik had geen Garmin aan maar alles bij elkaar zullen we wel een dikke 30 km gefietst hebben en doordat het lief de rit bepaalde werd systematisch (!) gekozen voor hellingen ! (Sedert zijn fietsvakantie in de Alpen lijkt hij een afkeer voor vlak te hebben ! poewie !).

Maandag, geheel geïnspireerd door de triathlon, mijn duurloopje van 10 km gedaan. In de voormiddag, maar ’t was toch al 27 graden. Echt, ’t was tandenbijten ! Gelukkig had ik (veel) drank bij, maar toch, voor het eerst vroeg ik mij af of het wel gezond was. Onze gemeente wordt dan nog wel met name genoemd voor de ‘ozonoverschrijding’. ! Maar goed, dat hadden we weerom achter de kiezen !

Dinsdag rustdagje en vandaag, woensdag de dag begonnen met een Aktiviawandeling in de buurt. We kozen voor de 10 km maar het waren er amper 9 ! Een tegenvaller, maar niet voor het liefje dat gisteren ‘indruk wou maken op mij’ door in het zwembad te duiken en met z’n twee benen spectaculair de rand raakte ! (Boys !) Deze avond zal er nog een looptrainingske volgen. Beentjes zijn alvast ‘opgewarmd’ !

op wandel !

Op wandel (Aktivia)

3 thoughts on “o zo onder de indruk !

  1. Leuke weblog, volgens mij gaat het om de 1/3 triathlon van Aarschot of niet, ik erken de foto’s. Ik heb zondag namelijk meegedaan. Doe je volgend jaar ook mee???

  2. Leuke blog..en ja met die lichamen… ikzelf heb een klein beetje overgewicht, ik wil die gezonde BMI halen, maar heb ook zo’n dikke bovenbenen:( waarom val ik daar niet af met lopen en zwemmen? snif… maar allez ik geniet van het lopen en zwemmen altijd en als ik dan een dikkere kont zie bij een loopevenement denk ik oef:)

Geef een reactie

