Dwars door Geel

Les geleerd en vertrokken uit het Hageland om 17.15. Geel ligt zo’n 30 km van ons huis, geef toe, met een start om 19 uur zou dat zeker lukken. Maar het moest natuurlijk weer tegenslaan. Omleidingen alom (weg Ramse/Herselt onderbroken) en pas tegen 18.20 in Geel. Op tijd ! Al snel kwam ik Wendy tegen die voor de 10 km kwam en even later zag ik ook Gert, Mario, Wim, Jess, Bert, en Odile. Deze laatste zou ook de 5 kilometer lopen, maar wel met een snellere tijd voor ogen dan ik. We stapten samen na de start (zie foto). 
Toen werd het startschot gegeven. Ik liep zo’n 10 km per uur. Te snel, maar de benen zaten goed, en hé, dit had ik ooit nog gedaan, dus waarom niet ? Na een kilometer moest ik het tempo wat milderen maar het bleef goed gaan. Alles boven de 6:40, daar was ik content mee. Ik merkte dat de conditie goed zat en de benen helemaal mee wilden tot ik na kilometer 2 gewoon verging van de dorst en mezelf voelde ‘dampen’ van de hitte. Het was alsof het zweet niet snel genoeg kon verdampen en ik in een soort was van sauna-achtige toestand liep. Niet echt bevorderlijk.  Omdat het echter maar 4,5 km was bleef ik op mijn tanden bijten, op zo’n afstand hou ik dat nog vol dacht ik. En toen, op kilometer drie begon de miserie. Iemand riep ‘Kaat, je bent je chip verloren’. Wetende dat zo’n chip 25 euro kost (en te betalen is !) liep ik dus terug, zoekend waar die chip lag. Chip erweer aan geritst en hup, weerom weg. Na een halve kilometer was het weer van dat. Chip weer los. Gelukkig had ik het nu direct gezien. Dan maar chip in de hand gehouden. Want blijkbaar is een chip ritsen een vaardigheid waar ik niet over beschik.
Ondertussen had ik natuurlijk heel veel snelheid verloren. Maar ik wou niet opgeven. Hoe veel ik ook vloekte in mezelf. Uiteindelijk zag ik de ‘boog’ en Stef met z’n zonen aan de kant, ze supporterden geweldig. Eindelijk ! dacht ik, ik ben er. TOT bleek dat het nog 300 meter was. Knal dezelfde fout als de vorige keer in Geel. Er staat zo’n boog op de markt en omdat dat meestal het einde is denk ik dat het gedaan is. Maar nee, er kwam nog een bocht achter en een ander pleintje. Mentaal brak er iets, ik heb dan ook een paar stappen gezet om mij even te oriënteren. Ver kon het niet meer zijn. Uiteindelijk opnieuw gelopen en net voor de mat gestopt. Ha ja, ik moest dus die chip over de mat laten gaan. Dus gebukt en de chip over de 3 matten laten gaan en in de finishzone beland.

Ik was totaal gedesoriënteerd, deed mee aan de opwarming van de 10km lopers tot een man mij zei ‘maar je hebt al gelopen ?’. Ik had ook mijn Garmin niet afgeklokt, waardoor ik mijn tijd niet weet, maar ik herinner me wel dat het nog niet op 30 minuten stond. (Update : de officiële tijd is 28:50)
Het liefje kwam me tegemoet en voor het eerst (?) was ik ongelooflijk slechtgezind na een loop. Echt heel, heel slechtgezind. Ik denk dat ik een accute zonneslag had !  Na het drinken en ‘op mijn positieven komen’, ging het gelukkig weer over en was ik ruim op tijd om Mario, en daarna Wendy (tweede dame, hip hip hoera !) te zien finishen. Ik dacht nog dat het even zou duren voor Jess zou arriveren – want die had er niet zo’n goed oog op – maar nee hoor, die deed dat schitterend in een dikke vijftig minuten.

Wendy op het podium, en wij allen beloond met een slok champagne ! Daarna een terrasje gedaan en genoten van het gezelschap van Eva, Edith en Frank, Wendy en Mario, Jess, Bert en Odile. Iets voor middernacht waren we thuis.

Ondanks mijn frustrerende loop ben ik niet ontevreden, er waren ook stukken dat het goed ging. Tenslotte heb ik wel gelopen, en dat is nog altijd een overwinning op niet lopen. De laatste was ik ook niet, en dat is toch mijn ambitie !

Bedje in… om deze morgen op te staan om aan een legendarische mountainbiketocht te beginnen van 25 km. Maar dat wordt een ander verslagje !

Duidelijk welke kilometer ik de chip verloren heb... en nog duidelijker dat ik niet afgeklokt heb ...

7 thoughts on “Dwars door Geel

  1. Da’s inderdaad om gefrustreerd van te geraken. Evt kan je je chip ook in je sokken steken (als je lange exemplaren aandoet natuurlijk) 🙂

  2. Met jou erbij is er altijd leute en een prachtig verhaal om door te vertellen ! 🙂 Je hebt het zelf al gezegd , maar ik herhaal het nog eens . Hoe snel je ook loopt speelt geen rol , maar je loopt he !!
    Op naar volgend jaar !! Ik zal de chip persoonlijk vast maken dan !!
    Je hebt prima gelopen ! proficiat

    • Peter : ik heb al ergere dagen gehad. Eigenlijk vind ik het allemaal bijeen niet zo erg. ’t is vervelend op het moment zelf maar ik was het uiteindelijk gauw vergeten !

  3. Volgende keer gewoon door je veters doen, is wel effkes balen aan de finish, maar dan ben je er wel al vanaf hé! Knap gelopen en het is altijd feest als jij erbij bent!!

Geef een reactie

