Het Schema

Het is fijn om weer met een schema te kunnen lopen en een (nieuw) doel voor ogen te hebben. Nog beter natuurlijk dat ik Het Schema gewoon heb kunnen oppikken na al die weken niet-lopen. We zijn in Week 2, dus dat valt wel mee.

Toen ik zondag deze week bekeek zag het er echt niet goed uit. Maandagavond vergadering na het werk. Personeelsvergadering. Daarna nog iets gaan eten met collega’s. Pas thuis rond een uur of 20. Er stond nog een tempoloopje op het programma. Maar het eten lag nog op mijn maag en ik ga normalitair om 22 uur slapen. Dus wat ? Een dagje opschuiving ging niet, want dinsdag moest ik tot 21 uur (!) op ’t werk zijn. Met zelfs over de middag een vergadering. Dus geen gaatje. De tempoloop toch maar gedaan en wel op de loopband. Dat ging goed, ik keek naar Alias en vergat eigenlijk dat ik liep. Het tempo lukte aardig, oef !

Vandaag woensdag en dus wat meer tijd. 10 kilometer loslopen stond op het programma. Bij het woord loslopen denk ik altijd aan een losgelopen hondje. Moet ik zo lopen ? En hoe is dat dan ? Gelukkig was de coach online en kon hij het mij onmiddellijk vertellen : trager dan de tempoloop. En voor de rest… Ik interpreteerde het maar als ‘op goesting lopen’ en vertrok voor de 10 km.Het gemiddeld tempo lag 17 sec/min onder het tempolooptempo (wat een woord !). Ik hoop dat dit OK is.  Fijn was dat ! Meteen ook iets raars gemerkt. De eerste 5 kilometer heb ik trager gelopen. Ik begon er na kilometer 5 echt zin in te krijgen en liep de volgende 5 sneller. Een mens zou het omgekeerd verwachten ?

Hoe dan ook, ik ben dik content. De volgende training is zwemtraining. Daar is nog veel werk aan. Zwemmen is leuk, lengtes lang, dat op techniek werken vind ik niet zo leuk. Gelukkig heb ik nu een Groot Voorbeeld die ik van alle kanten bekijk. Met dank aan Kris trouwens !

10 K 'loslopen'

10 kilomter loslopen

 Toegevoegd aan de Powerlist

3 thoughts on “Het Schema

  1. Swimsmooth is idd hét hulpmiddel van de zwemmers 🙂
    Maar maak het niet té ingewikkeld, want dan raak je er alleen maar gefrustreerd van en is er geen lol meer aan: gewoon armpje uitstrekken (alsof je een snoepje zou pakken dat veraf ligt), pols plooien (zodat je vingers naar de bodem wijzen) en het water dat je dan ‘vast hebt’ naar achter duwen (tot aan je heup). Als je dan ook nog wat met je schouders gaat ‘wiebelen’ (of roteren) zal je al vlotjes vooruit gaan. En op training: traag zwemmen, zodat je goed op die technieken kan letten.

    Zeer leuke blog trouwens!

    Groeten,
    Bart

Geef een reactie

