4 uur 9 minuten 29 seconden

Dit is mijn totale ‘bewegingstijd’ of sporttijd zoals je wil volgens GarminConnect. Dinsdag heb ik goed gefietst (44 km) en woensdag heb ik meegewandeld met Aktivia. Het bleek een ware bedevaartstocht te zijn, en toen ik de helling richting Scherpenheuvel op moest (het ligt écht op een heuvel en ik kwam vanuit richting Diest, dus de achterzijde) voelde ik dat ik het voor de hamstring voorzichtig aan moest doen.
Donderdag had ik opnieuw een afspraak met de kinesist die de sessie met een ‘martelgang’ besloot. Stel je een soort loopband voor (niet aangedreven), zet die vervolgens op een sterke helling (zeker meer dan 10%) en wandel daar dan 10 minuten op, met je romp helemaal vooruit gebogen (liggend) zodat je de mat moet ‘wegduwen’ naar achter. Zoals gezegd, dit ding was NIET aangedreven. Na de martelgang zei hij ‘als je dit morgen niet voelt, dan mag je in het weekend eens beginnen joggen. Joggen Kaat, NIET lopen’. Niet dat dat laatste veel verschil voor mij maakt, maar hij bedoelde : heel zachtjes en traagjes aan !
Vrijdag was het superdruk en zaterdag zo mogelijk nog drukker wegens Open Deur. Een mens zou van minder moe worden. En ik heb al de hele tijd last van een dikke en schorre keel. Dus werd het lopen uitgesteld. De schrik zat er dik in.
Uiteindelijk heb ik vandaag, zondag dus, gelopen ! Heel braafjes opgewarmd, op de loopband om de demping maximaal te hebben, en aan zo’n 8,5 km per uur en dat gedurende een dik half uur. En wat bleek ?   Het is gelukt !
Nu durf ik nog totaal niet euforisch zijn, want wie weet doet het morgen wel zeer. En ik voel overal minipijntjes, pijntjes waar ik anders totaal zou overzien, maar nu zit ik natuurlijk met een vergrootglas op alles te kijken.

Hoe dan ook, we zijn weer vertrokken !

3 thoughts on “4 uur 9 minuten 29 seconden

Geef een reactie

