vrijheid en blijheid

Opnieuw geen sport de voorbije week maar wel twee bezoekjes aan de kinesist. Gelukkig is de man een ex triathlonner en heeft hij een sportleven achter de rug. Zo begrijpt hij mij toch een beetje én vertrouw ik zijn advies meer dan wanneer hij geen actieve sporter zou zijn (geweest).
Mijn bovenbenen zijn van beton. Zoiets is het . Hard, hard. En naar verluidt is dat geen goede zaak.

Overbelasting blijft het woord. Niet sporten het andere.

Ik hoop echt Brussel nog te halen, al weet ik niet hoe ik dat ga doen. Als de kine en de sportarts het licht op groen zetten, hoeveel mag ik dan beginnen lopen ? En kan ik beginnen waar ik geëindigd was ? Ondanks het feit dat ik ontzettend graag mee wil doen in Brussel heb ik er geen nieuwe blessuretijd voor over. Dus het licht moet echt op groen staan, en als dat zelfs zou betekenen dat ik stukken moet wandelen, so be it. De lente komt eraan, het barst van de fijne lopen (Geel ! Tessenderlo ! heel wat lopen in onze buurt) dat ik het niet wil riskeren dat het langer duurt dan normaal.

Dus heb ik ook al weer andere plannen. Eindhoven als Brussel niet zou lukken. De halve ? Ik moet die afstand toch dit jaar eens gehaald hebben vind ik. De magische 20 !

Nu ik al twee weken niet meer sport – uit noodzaak – besef ik ook hoe dierbaar het sporten mij is. Ik mis het echt, en dat terwijl ik het dikwijls een opgave vond. Ik mis àlle sporten : het lopen, zwemmen, fietsen, de zumba. Om dat ik het heerlijk vind om te bewegen. Het geeft zo’n gevoel van vrijheid (en blijheid !)

Deze sportloze week heb ik dan ook allerlei activiteiten gedaan die ik anders niet zo graag zou doen : schilderen, opruimwoede, kuiswoede, you name it, als ik mijn energie er maar in kwijt kon. Ik probeer ook iedere dag een half uurtje te wandelen (het maximum is 45 volgens de dokter), niet zozeer omwille van de sportieve  daad, maar omdat ik anders lichtjes gek word lijkt het !

5 thoughts on “vrijheid en blijheid

  1. Rusten, rusten en nog eens rusten. TOT JE NIETS MEER VOELT !!! Geloof me, ik heb ervaring in blessures… Doe dat, en ik ben zeker dat je de mooie loopjes, Geel, Tessenderlo, Eindhoven, zeker en vast zal genieten …

  2. ik werd vandaag al bekanst onnozel omda ik ni kon trainen door een snotvalling die gisteravond plots de kop opstak… kan me inbeelden dat het bij jouw nog erger is.
    Nogmaals sterkte! Maar hou vooral die positieve vibe.. da komt wel goe 😉

    • @ nee, maar er stond in het ‘voorschrift’ aan de kinesist ‘begeleiding 20K Brussel’, dus hij zal zeker nog iets zeggen. Het is een belangrijke vraag, want ik had het totaal niet zien aankomen. Ik had gedacht dat ik misschien oververmoeid zou geraken en dat is eventjes zo geweest en dan heb ik ook gas teruggenomen, maar dit … dit viel toch uit de lucht !
      Ik ga het zeker vragen !

Geef een reactie

