verdriet

Ik weet dat in het oog van veel ellende dit niets betekent. En ik weet ook dat het woord verdriet te groot is. Dat weet ik en ik verontschuldig er mij meteen om. Vandaag ging ik opnieuw lopen, na een dikke week niet lopen (zie vorige postjes) en ook na maanden trainen voor de 10Miles. De 10Miles die ik had aangekund, want een paar weken geleden liep ik 14 kilometer, de week ervoor 13 enzovoort. Ik heb tussendoor wedstrijdjes van 10K gelopen, in zonnig weer en in regelrechte storm.
Nog nooit wat ik zo gemotiveerd.
Maar toen ik vandaag ‘herbegon’ was het na anderhalve kilomter alweer van dat. Die hamstring. Omdat ik geen ervaring heb met sportblessures of pijn ben ik meteen gestopt. Het is een natuurlijke reflex om te stoppen als je pijn hebt, niet dat het zo erg was, maar wat als ik het alleen maar erger maak ?
Morgen kan ik naar de sportarts. Een volgeboekte agenda heeft hij, maar godzijdank heeft hij morgen vrije raadpleging.
Ik weet ook dat hij het gaat verstaan, mijn ontgoocheling, daar waar een ander dokter misschien gewoon zal denken ‘wat zit die daar te zeuren’ ?
Ik wil nog altijd meedoen aan de 10M en ook aan Brussel. Voor Brussel heb ik meer tijd, maar die tijd heb ik ook nodig, want ik was wel klaar voor de 10M maar niet voor Brussel.

Dus ja, even verdriet hier. Al weet ik het te kaderen. Ik heb een schat van een echtgenoot en ik ben kerngezond. Wat het ook is, het gaat over en een wedstrijd missen (in het ergste geval) is niet zo erg. Dan neem ik ‘wraak’ bij de eerstvolgende die mogelijk is.

Maar laat me toch vijf minuutjes ontgoocheld zijn.

8 thoughts on “verdriet

  1. Hey Kaatje,
    Heel mooi en heel herkenbaar wat je hier neergeschreven hebt. De kans dat de blessure erger wordt door deel te nemen aan de 10M is heel groot. Hopelijk kan de sportarts je verder helpen.

  2. snap het ook maar al te goed, ik zou ook serieus balen moest ik niet mogen/kunnen lopen….

    toen ik de blessure had aan m’n hamstring kon ik wel nog trage duurlopen doen, maar bij elke versnelling die ik wou doen voelde ik dat ik er niet klaar voor was. Als je terug begint te lopen zou ik in ieder geval intervaltrainingen een tijdje achterwege laten als ik van jou was.

    snelle genezing toegewenst in ieder geval 😉

Geef een reactie

