lang weggeweest …

Ik las in Runnersworld dat de loopbloggen het een beetje moeten afleggen tegen Facebook. FB gaat sneller en er komt sneller feedback. Dat kan ik best geloven, het lukt ook niet altijd om over een loopje echt veel te schrijven. Maar om de loopblog helemaal af te schrijven ?
Vandaag liep ik nog eens 10 km (a 6:20) op de loopband, veel vlakker kan niet ;-). Ik deed het omdat ik dit jaar NIET ingeschreven was voor de corrida van Leuven nadat ik gezien had dat er gigantische hellingen inzaten. Lees maar de blogjes van de wel moedige lopers !

In tegenstelling tot precies vele lopers (die ik heel erg benijd) loopt mijn hoofd tijdens het lopen niet leeg. In tegendeel, het stroomt meestal vol met wat ik nog moet doen. Dan begin ik mij ook nog op te jagen en tja … Voor een deel komt dat omdat ik meestal hetzelfde parcours loop, ik loop het bijna met mijn ogen dicht !
Op de loopband lukt het mij makkelijker om lang te lopen omdat ik soms zo kan kijken naar een film of serie dat ik vergeet dat ik loop. Dat zal voor lopers echt wel een ketterij zijn. Of liever : ik vergeet de inspanning, is dat iets aanvaardbaarder ?
Dat komt eigenlijk allemaal goed uit, want ik ben geen televisiekijker, vind dat verloren tijd, maar lopen en naar een goed programma kijken vind ik o zo’n winst. Want ik hoef mij niet schuldig te voelen dat ik mijn tijd verdoe aan televisie en ondertussen heb ik nog eens een trainingske gedaan ook.

In diezelfde Runnersworld las ik ook dat er in januari nog een natuurloop is in Lier. Ik heb daar goede herinneringen aan. Misschien loop ik nog eens mee, dat is dan meteen verandering van parcours. Maar weer : rustig aan lopen, gewoon voor ’t genieten !

7 thoughts on “lang weggeweest …

  1. genieten van het lopen komt , of zou toch bij iedere loper op de eerste plaats moeten komen !! Jij zet dat altijd op de eerste plaats en ik vind dat super ! Leuven was echt zwaar , maar ben er zeker van dat jij die heuveltjes ook kan bedwingen !! afspraak volgend jaar he !! Is gewoon te geweldig om te laten ligggen zo’n wedstrijd !!
    Ik wens je ook nog een zeer mooi 2010 ! Een hele goede gezondheid , nog veel blog en loopplezier !!
    Groetjes aan je geweldig gezinnetje van je coach

  2. Is inderdaad een hele goede motivatie om eens een ander parkoer te lopen, je moet eens gaan “zwerven”, dat is zalig!!
    Ik wens je een heel gelukkig 2010 toe, en hoop je dit jaar weer een paar keer te kunnen zien!!

  3. Heb dat ook gelezen in de Runners, en ben ook wel een beetje schuldig. Heb mijn blog verwaarloosd, maar ja, als je niet loopt, schrijf ik niet. En een blessure moet gewoon genezen, geduld .. (en dat heb ik niet altijd).
    Op de loopband heeft idd zo zijn voordelen. Prettige feestdagen !!

  4. Toch zeer mooi dat je die 10km makkelijk kan combineren met wat tv kijken. Optimale tijdsverbruik zou ik het noemen 🙂
    Wie weet tot in Lier, de 3 resterende natuurloopje staan nog allemaal op mijn programma.
    Een ideale planning om de winter al lopend door te komen

Geef een reactie

