oef ! (2) Mechelen doorgeslikt !

Aan Dwars door Mechelen had ik echt een slecht gevoel overgehouden. Behalve de laatste kilometer met Slakje, leek het alsof ik nog nooit 10 kilometer had gelopen en het liep van geen kanten. Uit pure frustratie heb ik geen 10 km gelopen. Wel nog andere duurtraningen gedaan (in de hoop dat bv. anderhalve uur op de koersfiets ook een beetje goed is) maar geen 10 km.

Vandaag, exact 3 weken later wou ik mij nog eens wagen aan de 10 km. Om niet opnieuw gefrustreerd te raken (want iedere frustratie is toch een hap van van mijn motivatie weg) nam ik mezelf voor om een duurloop te laten zijn wat hij moet zijn : trager dan een korte loop, doelstelling : uitlopen en genieten. Ik probeerde mezelf te verbieden om nog naar de Garmin te kijken. Als ik deze 10 zou kunnen lopen zou ik weer gelanceerd zijn voor volgende (langere) duurlopen. Als dit ‘normaal’ verliep zou ik gemotiveerd zijn om nog langer te lopen. Gisteren had ik eindelijk zo’n houdertje voor mijn Ipodsensor gevonden, dus kon ik met m’n Ipod lopen. Ik vind het zo spijtig dat de schoenen die ik van Nike kreeg, zelfs na looptest op zo’n band, blijven blaren geven. Maar goed, nu kan ik de Ipod toch gebruiken !

De duurloop is perfect gelukt, ik heb gewoon rustig 10 kilometer gelopen en mij van geen snelheid iets aangetrokken. Thuis bleek … dat ik deze 10 km sneller gelopen heb dan de wedstrijd van Mechelen, ondanks het feit dat ik geen heuvels geweerd heb (Mechelen is plat) en dus NIET naar de Garmin gekeken heb.
Ik heb geprobeerd om zeer bewust op mijn loophouding (en passen) te letten en vooral zo soepel mogelijk te lukken. Dat lukt mij bij sommige stukken bijzonder goed, het lichaam is minder gespannen. Maar zoals al veel gebleken is, er is nog veel werk aan de winkel, ook in het hoofd !

Vandaag toch weer een kleine stap gezet ! Content !

O ja, een eekhoorn liep anderhalve meter met me mee ! Van ‘hazen’ gesproken !

091018kaart

 

091018cijfertjes

6 thoughts on “oef ! (2) Mechelen doorgeslikt !

  1. hey Kaat,
    de motivatie van mijn loopmicrobe gaat zeker en vast ook gevoed worden door uw blog hoor. Ik heb je blog eens doorlopen en vind het zeer knap en vooral motiverend hoe je uw eigen belevingen neerschrijft van de deelgenomen wedstrijdjes.

  2. Inderdaad mooie cijfertjes… Ik sluit me helemaal aan bij Wendy…
    Op sommige dagen lukt het gewoonweg niet zo goed! Maar het is inderdaad de kunst om dan niet gedemotiveerd te geraken.

  3. Knap Kaat, dat zijn zeer mooie cijfertjes voor een 10km hoor. Dat moet een fantastisch gevoel geven des te meer omdat je deze als een rustig duurloopje hebt afgewerkt!

  4. das goei nieuws!
    je kan je garmin ook zodanig instellen dat je enkel je tijd en afstand ziet bijv. hé, en dan op geen enkel plaatske de snelheid tonen. dan kan je alleen achteraf (of als ge gaat rekenen ;-)) weten hoe snel ge gelopen hebt. Das mss iets voor u?

Geef een reactie

