oef !

Deze avond kwam ik doodmoe terug van een bezoekje aan Kai Mook in Antwerpen. Het thema van de dag was ‘voortplanting’ en ik mocht het allemaal aanhoren : de reproductie van al wat beweegt op onze aarde, van pantoffeldiertje, over zeeanemonen naar vissen en vogels tot we uitkwamen bij de mens. Kai Mook paste netjes in het plaatje ! Best leuk om voor je werk een dag in de Zoo te vertoeven, ik zie er ieder jaar naar uit, al moet ik ook zeggen dat het ook best vermoeiend is. Mijn enthousiasme werd spijtig genoeg niet altijd door het jonge volkje gevolgd…

Toen ik thuiskwam stond mijn verstand echt op nul en in mijn hoofd bleef het ‘geroezemoes’ duren. Normalitair stond het zwembad op het programma, maar ik zag er zo tegenop om weer het huis te verlaten. Ik kan immers o zo genieten van thuis te zijn bij manlief en de kinderen. Ik hoef daarom niet eens continu met hen te praten, gewoon de wetenschap dat ze in de buurt zijn vind ik fantastisch !

Dan maar sportkleren aangetrokken en richting zolder gestapt. Na de voorbije trainingen zat de schrik voor de loopband erin. Ik had zelfs schrik dat ik nooit meer zou genieten van de loopband omdat ik altijd zenuwachtig zou blijven en angstig dat ik tegen de muur zou plakken (ha !). Ik liep eerst een kleine kilometer aan zo’n 9,7 per uur merkte dat ik er toch vertrouwen in kreeg. Het is dus gewoon een kwestie van wennen geweest want na die kilometer zette ik de snelheid op 10,2 per uur voor de volgende 4 km. Die gingen echt goed en ik genoot ! Oef ! Ondertussen had ik Heist opgezet, een film over een overval met Gene Hackman. Het was niet echt een boeiende film en maar goed ook, want ik heb toch redelijk naar de loopband gekeken om geen evenwicht te verliezen.
Na de 5 km heb ik nog 20 minuten op de crosstrainer ‘gewerkt’, en wel aan een goed tempo.

Allemaal goed voor zo’n 50 minuten cardio, … en van die vermoeidheid waarmee ik thuiskwam is niets meer te bespeuren !

4 thoughts on “oef !

Geef een reactie

