zumba zwemmen fietsen

Bovenstaande zou ook een triathlon kunnen zijn maar nee, niet dus ;-). Dinsdag trok ik richting Zumbaklas. Het was al een tijdje geleden en wat toen begonnen was met zo’n kleine 20 man, was nu een groep van meer dan 50 ! Een goeie conditietraining en vooral het hele hoofd vrij van alle zorgen ! Prima ! Dat was dinsdag.
Woensdag werd er gelopen, zo’n dikke 10 kilometer, maar daar is al over gepost. Donderdag rustdagje, deels ook omdat er een tweewekelijkse vergadering op de agenda stond. Vrijdag was het zwemdag. Ik ging zoals gewoonlijk naar het superrustige zwembad. We waren deze keer met 3 man in het zwembad. Of liever, 3 vrouwen en 4 redders. Ik lag tegen 20:45 in het zwembad en tegen 21:15 had ik het hele zwembad voor mij alleen (en de redders, haha !). Stel je voor : het hele stedelijke zwembad voor mij en dan nog de ploeterbaden en het kinderbad ! Ik had voor het eerst mijn Speedo mp3 speler mee. Eerst was het wat sukkelen om hem aan mijn zwembrilletje te bevestigen maar een keer het in orde was, was het gewoon weg heerlijk om helemaal op te gaan in het water en de muziek. Alleen zijnde, werd dat gevoel alleen maar versterkt. Ik deed een klassieke vrije slag oefening (arm tikt schouder en dan verder met de armslag) maar vond er niets aan. Ik vervolgde dan maar 1 kilometertje schoolslag dat ik afwerkte in 24 minuten. Ik wou langer zwemmen maar ik zag de ene redder na de andere vertrekken en voelde mij (onterecht eigenlijk) schuldig dat ik al die mensen liet ‘wachten’ tot ik uit het zwembad kwam. Ik heb het zwembad dan maar ruim voor het sluitingsuur verlaten, de man knikte vriendelijk en deed alle lichten vervolgens uit én sloot de buitendeur van het zwembad. Weg was hij, met z’n fiets. En ja, nog voor het sluitingsuur ! Maar goed, de volgende keer probeer ik vroeger te beginnen maar zal écht niet voor half tien het zwembad verlaten (22 u = sluitingsuur).
Voor de triathlon wordt het een moeilijke beslissing, al is die al een beetje gevallen. Mijn lagere schooltijd heb ik competitie gezwommen … schoolslag. Volgens de zweminstructuur van mijn laatste zwemclub een paar jaar geleden zwem ik zeer ‘economisch’, wat betekent dat ik heel weinig energie of inspanning moet doen om mij in het water voort te bewegen. Als ik nu opnieuw op schoolslag zou trainen kan ik er de zwemtijd nog inkorten, ik ben nog altijd aan het ‘inlopen’… (haha). Als ik overschakel naar vrije slag zal ik wellicht niet de snelheid halen van de vrije slag en zal ik bovendien veel meer energie kwijt zijn. Maar goed, ik blijf toch op die vrije slag oefenen.

De voorbije nacht sliep ik (spijtig genoeg moet ik zeggen ‘gewoontegetrouw’ slecht) en stond deze morgen- zaterdag dus ! –  op met een humeur beneden alle peil. Ik hoopte echt dat mijn liefje niet al te snel wakker zou worden, ik vond mijn ‘lief zijn gevoel niet’ ! 😉 Gelukkig weet ik de remedie daartegen : sporten ! Dus stapte ik loom op mijn fietske en deed een toerke van zo’n 22 km aan … ongeveer 22 km per uur. Ook niet zo snel maar ik moest gewoon mijn slecht humeur er  uitslaan. Wat trouwens helemaal lukte, want eenmaal thuis was ik weer mijn opgewekte zelve en zag de zon weer helemaal schijnen. Waar sport allemaal niet goed voor is !

F090919kaart

4 thoughts on “zumba zwemmen fietsen

  1. Zoals de anderen reeds schreven,ook ik ben geen snelle zwemmer,wel lange afstanden,dus weer die dieseltram zeker.Mijn vrouwke gaat de loopschoenen ook weer aantrekken,naast haar ZUMBA dansen,ik vind het toch zo mooi!
    Dus meiske je gaat goed en als je zwemles geeft kom ik zeker langs 🙂

  2. Jij kan blijkbaar wel goed zwemmen zeg!! Dat kan ik dus niet hé, ik laat die triatlon dan ook aan mij voorbij gaan, maar zal zeker één van je trouwste supporters zijn, tegen je ventje kan ik natuurlijk niet op hé ;-). Grt

Geef een reactie

